Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Het is alweer even geleden dat ik hier iets geplaatst heb. Ik zit met het volgende waar ik nergens antwoord op kan vinden.

Mijn konijn is al redelijk op leeftijd ondertussen, bijna 8 jaar. Hij zit binnen en doet het hardstikke goed, maar ik zie nu ineens een drastische verandering.

Hij is de laatste tijd steeds slechter hooi gaan eten. Sinds een aantal dagen eet hij juist erg veel hooi! Ook lijkt hij meer te drinken. Daarnaast is ie ook veel drukker, actiever en baldadiger. Bijt ineens weer overal aan (hok, muur 😓). Keutels lijken ook iets groter.

Iets om mij zorgen over te maken, of juist niet? Vind het heel apart namelijk.

Extra info: leeft wel alleen. Wel met kat samen (gaat prima).

Alvast bedankt.

Geplaatst:

Ik zou zelf denk ik toch even een niet-spoed afspraak bij de dierenarts maken voor een gezondheidscontrole. Plotseling veranderend gedrag en eetgewoonten kan er op wijzen dat er iets toch niet helemaal goed zit.

Oude konijntjes kunnen wel last krijgen van wat ouderdomskwaaltjes. Vaak zie je toch dat ze moeilijker door verhaarbeurten heen komen, wat afvallen, minder goed ruiken en daardoor kieskeuriger gaan eten. Dat soort dingen. 

Dit artikel gaat er over 🙂 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen/post/oud-senior-konijn-verzorgen/

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .