Ga naar inhoud

Is mij konijn blind?


Fee

Aanbevolen berichten

Hallo,

toen ik een week geleden terug kwam van vakantie had mijn konijn opeens een lichtblauw wolkachtig oogje. Wij dacht in eerste instantie dat ze blind was. Maar toen ik deze week heel even keek was haar andere oogje ook een beetje blauw, en bij haar al slechte oogje was er een wit derde ooglid gekomen die soms verscheen en dan weer verdween, maar ze scheen er geen last van te hebben. Weet iemand waar ze last van heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn naar de dierenarts geweest, ze heeft staar en haar zusje een beginnende staar, ze hebben er geen last van maar zullen uiteindelijk volledig blind worden. Dus ze kunnen gewoon verder leven zolang hun hokje maar niet veranderd. Ook schijnt het goed te zijn om ze aan een lijntje te laten lopen want dan krijgen ze alsnog hun beweging terwijl je er dan op let of ze nergens tegen aan lopen. Maar bedankt voor jullie adviezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Fee:

Ook schijnt het goed te zijn om ze aan een lijntje te laten lopen want dan krijgen ze alsnog hun beweging terwijl je er dan op let of ze nergens tegen aan lopen.

Zegt de dierenarts dat? Dan zou ik meteen een andere zoeken. Je konijn aan een lijntje doen is vragen om problemen. Als je konijn ergens van schrikt of een onverwachte beweging maakt, dan wurgt het zichzelf.Echt niet doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei Fee:

Ook schijnt het goed te zijn om ze aan een lijntje te laten lopen want dan krijgen ze alsnog hun beweging terwijl je er dan op let of ze nergens tegen aan lopen. 

 

 

... 

 

Wat? 

 

Ik hoop echt zo dat dit niet het advies van een dierenarts was. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me aan bij de dames bovenstaand. Een konijn aanlijnen is echt een no-go!

 

Als je dierenarts dat adviseert heeft hij/zij duidelijk geen kennis van konijnen en zou ik eerlijk gezegd ook een second opinion vragen aan een konijnkundig dierenarts omtrent de diagnose van de wolkjes in de ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .