BuddhaSan Geplaatst: 22 augustus 2019 Geplaatst: 22 augustus 2019 Hallo allemaal, Mijn konijn heeft plotseling heel veel vacht uitgetrokken en zit stil in een hoekje op de onderverdieping van het hok. Ze kwam net wel even naar boven om te drinken maar zit nu weer onder in het hoekje... Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
IreneM Geplaatst: 22 augustus 2019 Geplaatst: 22 augustus 2019 Heeft ze een nest gemaakt? Kan ze zwanger zijn? En wil ze nog wel eten?
BuddhaSan Geplaatst: 22 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2019 5 minuten geleden zei IreneM: Heeft ze een nest gemaakt? Kan ze zwanger zijn? En wil ze nog wel eten? Nee, ze kan zeker niet zwanger zijn. Weet niet of ze nog eet, heb gewerkt vandaag, heb het net ontdekt. Ze knort wel sinds een week naar me. Had het idee dat ze mijn hand aan wilde vallen...
Marjoleink Geplaatst: 22 augustus 2019 Geplaatst: 22 augustus 2019 Hoe oud is ze? Is ze geholpen? Is ze 4-5 weken geleden in contact geweest met een ongecastreerde ram? Zo nee, dan is ze niet zwanger, hooguit schijnzwanger. Een schijnzwanger konijn maakt een nest van hooi/stro en haren. Ligt er een nest in het nachthok?
BuddhaSan Geplaatst: 22 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2019 8 minuten geleden zei Marjoleink: Hoe oud is ze? Is ze geholpen? Is ze 4-5 weken geleden in contact geweest met een ongecastreerde ram? Zo nee, dan is ze niet zwanger, hooguit schijnzwanger. Een schijnzwanger konijn maakt een nest van hooi/stro en haren. Ligt er een nest in het nachthok? Ze is ruim 2 jaar oud. Niet in contact geweest met een ram. Er liggen een heleboel haren door de onderverdieping van het hok maar de meeste heeft ze bij elkaar gestopt in een opening tussen de wand van het hok en een fkeecedeken die ze daar opgepropt heeft. Naast het nachthok. Ze is de laatste 1 a 2 weken wel veel aan het graven overal in het hok.
Aniek Geplaatst: 23 augustus 2019 Geplaatst: 23 augustus 2019 Ze is schijnzwanger, nest laten liggen en wachten tot ze er niet meer naar om kijkt, dan pas weghalen. Eventueel castreren ter voorkoming van verder hormonaal gedonder en baarmoederkanker is een optie. En een gecastreerd konijnenvriendje zou leuk zijn 😄
Aanbevolen berichten