Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

3 dagen geleden is mijn konijn uit mijn handen gesprongen en viel op de grond. Ik dacht eerst dat er niks aan de hand was, dus heb haar in haar hokje gezet. Even later ging ik kijken hoe het met haar was. En zag dat ze niet naar me toe kwam gerend want meestal is ze zo blij om iemand te zien dat ze bijna haar hokje uitspringt. Maar nu bleef ze liggen. Ik heb haar opgetild en op de grond neergezet. En zag dat ze 1 achterpootje optilde en dat ze die niet bewoog of ja nauwelijks. Toen hebben we de dierenarts gebeld en we konden die zelfde dag nog langs komen. De dierenarts zei dat het gekneusd was en dat ze pijnstillers kreeg en dat we zelf nog 5 dagen door moesten gaan met de medicijnen en dat ze de volgende dag al een stuk beter te pas was. Ik ben nu een paar dagen veder en ze ligt nog steeds en is erg moe want ze slaapt meestal als ik kom kijken. Maar ze gaat wel opstaan om naar haar drinkbakje te gaan en om te eten en soms als je komt dan gaat ze wel staan maar wilt liever niet lopen. Ik heb dus niet het idee dat het gebroken is. Ik voel me heel erg schuldig omdat ik haar heb laten vallen. En ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Kan iemand mij helpen ?? 

Geplaatst:

Ik denk dat ik een nieuwe afspraak  bij de dierenarts zou maken. Zijn er de vorige keer foto's gemaakt? Zo niet, dan zou ik daar denk ik toch even om vragen, dan heb je in ieder geval wat meer duidelijkheid of het wel echt iets is wat met alleen pijnstilling over gaat.

Heb je wel een konijnkundige dierenarts? 

Informatie over het vinden van een konijnkundige dierenarts

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-medischeinformatie/post/goede-dierenarts-konijn/

lijst met dierenartsen die andere bunnybunchers konijnkundig vinden:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-medischeinformatie/post/lijst-met-konijnkundige-dierenartsen/

Geplaatst:

Er zijn de vorige keer geen foto’s gemaakt. Ik heb een gewone dierenarts. We gaan altijd daar heen en heeft tot nu toe altijd gelijk gehad ook met me vorige konijn die had zijn rug gebroken want hij had zich zelf getrapt. Als het gekneusd is gaat het dan vanzelf over ?? En hoelang duurt het dan ?? En zou je wachten tot na het weekend ?? 

Geplaatst:

Ach wat sneu. Normaal zou ik niet wachten tot na het weekend, maar met deze hitte met je konijn gaan reizen is ook verre van ideaal. Sommige dierenartsen hebben ook op zaterdag spreekuur, Kun je morgen terecht? 

Geplaatst:

Ik heb net weer bij haar gekeken en ze is ietsjes fitter ze rende naar me toe. Volgensmij zijn ze dicht op zaterdag. We leggen elke keer in haar hokje een flesje met bevroren water en daar ligt ze op en likt er aan. Veder leggen we het steeds op haar pootje omdat het eerst wat gezwollen leek. Gelukkig loopt ze naar haar drink bakje ( ze kan vanaf baby al niet uit een flesje drinken ) en eet ook nog goed. We voelen ook geen breukje ofzo. Ik heb op internet een filmpje gezien van een konijn die net zo liep als die van mij en die had een spier blessure en kon na een weekje weer normaal lopen. Ik denk dat ze ook moe is door de pijnstillers die ze krijgt want ze slaapt steeds en normaal is ze super fit. En de warmte doet ook wat natuurlijk. Gelukkig hebben we een binnen hok en een buitenhok. Dus we hebben haar nu binnen neergezet. Ze krijgt tot morgen nog pijnstillers dus misschien is ze daarna wel wat fitter. 

Geplaatst:

Ik zou als ik jou was nu bellen met de dierenarts en kijken wat er mogelijk is. Best kans dat ze een avondspreekuur hebben, of zo niet, dat je eventueel voor de maandag een nieuwe afspraak kan maken voor foto's. Als het goed is koelt het dan wat af qua temperatuur.  

Of misschien heeft jouw dierenarts geen mogelijkheid om rontgenfoto's bij konijnen te laten maken, dat kan ook, maar dan weet je dat je moet uitwijken naar een andere praktijk daar voor. Dan kun je die gelijk ook bellen. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .