Ga naar inhoud

Bultje bij het piemeltje


Pipkonijntje

Aanbevolen berichten

Hallo bunnylovers! 

 

Mijn konijn is sinds vanmorgen aan de diarree, hij is ongeveer 5 jaar oud. Hij had allemaal viezigheid rond zijn kontje. Ik heb alles helemaal schoongemaakt en toen ontdekte ik witte slierterige plekjes rond zijn piemel. Ook een wat dikker bultje aan de andere kant van zijn piemel. Ik heb een foto bijgevoegd maar dat is niet helemaal duidelijk, boven de piemel is de bult te zien, en onderaan en een beetje rechts de witte sliertjes. Wat kan dit zijn? Kunnen die witte sliertjes maden zijn? Er zit geen opening bij die witte sliertjes ik kan het er niet uit krijgen. 

Is er iemand hier die weet wat het kan zijn? 

 

Alvast enorm bedankt! 

Groetjes Pip en baasje

 

1E5C0778-F978-468C-8029-B39CFD5BA5AC.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee, maar ik zou zeggen bij twijfel overleg even met je dierenarts. Met deze warmte kun je misschien afspreken dat je de foto opstuurt, zodat je niet onnodig met je konijn hoeft te slepen.

Diarree is wel een risico met deze warmte. Goed schoonmaken inderdaad, eventueel inspuiten met anti-myasis-spray. En proberen te achterhalen waarom hij diarree heeft. Heeft hij iets anders gegeten dan normaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marjoleink mijn konijn is nog nooit bij de dierenarts geweest, maar ik zou ze wel even kunnen bellen vanmiddag. Het is voor hem nu niet te doen om buiten te zijn. 

Pip is nu helemaal schoon, er zit geen viezigheid meer. 

Hij krijgt bijna nooit iets anders te eten alleen elke dag hetzelfde snoepje dus hij eet eigenlijk altijd hetzelfde. Ook gister heeft hij niks geks gehad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bang bent dat het maden zijn, zou ik zeker de dierenarts contacten!

 

Ook al is het warm weer, dan kan het toch zijn dat je een ritje naar de dierenarts moet maken. Maar als het echt maden zijn, dan zal er supergoed schoongemaakt en ontsmet moeten worden, mogelijk ook zijn billen geschoren om zeker te zijn dat alles weg is. Zo niet, dan eten ze je konijntje ongemerkt op en dat doet echt veel pijn, en uiteindelijk kunnen ze er aan sterven.

 

Ik kan op de foto niet echt wat ontdekken tussen al z'n haartjes, wat ik denk dat jij bedoelt lijkt inderdaad wel een beetje een made, maar zeker ben ik niet,  zo scherp is de foto niet.

 

 

Het bultje zie ik niet? Misschien dat dit artikel wat meer duidelijkheid geeft over wat je hoort te zien: 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-nieuwkonijn/post/geslachtsbepaling-konijnen/

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Evee bedankt voor je reactie, ik ga vanmiddag even bellen met de dierenarts. 

Ik heb hieronder een andere foto gestuurd rechts zie je de piemel en dan aan die huid zit een bultje aan de linkerkant. Het is wel heel lastig om het duidelijk op de foto te krijgen met een konijn die niet graag op de rug ligt. 

E067AE93-96C4-4ED8-9848-6DD43B9462D2.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .