Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi!

Laatst al iets gevraagd ivm cirasal drops, nou dat gaat weer helemaal goed! Meneer eet weer, wel kieskeurig, alleen paardebloemen, kruiden, hooi met paardebloemen en broccoli...Maar nu heb ik het idee dat hij wat slechter loopt. Af en toe lijkt het alsof hij zijn achterpoten niet meekrijgt...ook doet hij een paar stapjes en gaat dan liggen, languit. Kost het door de warmte veel meer moeite en ligt ie gewoon liever of kan dit een voorbode zijn op E. Cuniculi?

Geplaatst:

Lastig te beoordelen vanaf hier. Ik hoop dat verder alles wel oké is en dat hij eet en drinkt? Anders even kijken of het morgen ochtend nog zo is, of erger. En dan toch even overleggen met de dierenarts voor advies? Bij mijn konijntje begon EC wel met symptomen aan de achterpoten maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. Het kan wel. 

Geplaatst:

Ja eten en drinken is weer oke! Na darmproblemen. Hij is alleen erg kieskeurig  geworden 🙂

misschien dat ik dan inderdaad voor de zekerheid de dierenarts bel dan morgen. Hopen dat ie in ieder geval de hitte aankan!

Geplaatst:

Met de hitte naar de dierenarts gaan is niet perse een heel goed idee. Wellicht kun je in dit geval als je konijn nog wel goed eet en levendig is met een telefonisch consult af. De medicijnen tegen EC kunnen geen kwaad dus je zou kunnen overleggen daar voor de zekerheid mee te starten. 

Geplaatst:

Ik zou inderdaad even naar de dierenarts bellen en eventueel vragen of je met behandeling met fenbendrops / panacur mag starten tegen EC. Hoe vroeger je er bij bent, hoe beter. En als het geen EC blijkt te zijn, dan heeft ie in ieder geval geen wormen 😉 Met dit warme weer is bellen + afhalen van het middel denk ik de slimste optie. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .