Janny06 Geplaatst: 31 mei 2019 Geplaatst: 31 mei 2019 Goedemiddag, Wij hebben een hangoor konijn Molly en ze is ongeveer 10,5 a 11 jaar. Ze is oud en dat is te merken, ze blijft al een jaar in de rui. Elke dag een beetje borstelen en wat plukken. Vorig jaar heeft ze haar baarmoeder er nog uit gekregen omdat ze best nog fit was. Nu het laatste half jaar niet zo meer. Ze slaapt veel en eet vaak haar blindedarm keutels niet op. Veel contact met de dierenarts gehad. De laatste tijd merk en zie ik dat ze een beetje doorzakt door haar achterpoten en dat ze het hupje niet kan maken naar haar wc toe. Ze eet en drink heel goed. Had pijnstillers gekregen van de dierenarts maar het is niet een konijn om op te pakken en os een hele strijd voor haar en mij, ik wil haar niet meer pijn doen. Ik weet dat wij voor haar een keus moeten maken maar wat zouden jullie doen? Ik vind het enorm moeilijk.. ik wil niet egoïstisch zijn om haar bij ons te houden maar wanneer weet je dat het zo ver is? Groetjes Janny
Rifca Geplaatst: 31 mei 2019 Geplaatst: 31 mei 2019 Welkom op BunnyBunch! Mijn ervaring is dat als het zover is je het voelt. Het is een heel persoonlijk iets wat je zelf aan moet voelen kijkend naar de situatie en luisterend naar suggesties van de dierenarts. Eerlijk, ik ben nooit zo snel met die keus en ook in jou situatie zie ik nog wel mogelijkheden. Er bestaan kitten bakken met een hele lage rand. Als het probleem bij de wc inkomen blijft is dat dus een oplosbaar probleem. Pijnstillers kun je ook proberen aan te bieden op een stukje witlof (als ze dat gewend is) of iets anders lekkers. Dat wil nog wel eens helpen om een konijn vrijwillig de pijnstiller te laten nemen zodat je haar niet hoeft op te pakken. Heeft Molly al en kuur tegen EC gehad? Bij zwakte in de pootjes moet ik daar toch aan denken, vooral omdat mijn ervaring is dat dit vaak de kop op steekt bij oudere konijnen.
Janny06 Geplaatst: 31 mei 2019 Auteur Geplaatst: 31 mei 2019 Hoi, dankje voor je berichtje. Het is idd echt aanvoelen, ik wil het wel graag goed doen. De medicijnen heb ik ook verschillende manieren geprobeerd te geven, ergens op dan eet ze erom heen 😄 Onze dierenarts heeft gezegd kijk het goed aan want ze vond het op het moment toen ik er was erg sneu voor het beestje, en ze zei als ze geen eetlust meer heeft is het niet goed. We hebben telefonisch contact nu af en toe. De kittenbak kende ik nog niet, bedankt voor de tip! EC kuur weet ik zo niet, ze heeft heel veel prikjes gehad.
Evee Geplaatst: 1 juni 2019 Geplaatst: 1 juni 2019 De kuur tegen EC is met een ontwormingsmiddel. Deze dierenarts heeft er hele duidelijke informatie over op de website staan: http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/cuniculi.html Kun je evt. ook aan je eigen dierenarts laten lezen, behandeling staat er duidelijk op uitgelegd.
Aanbevolen berichten