Ga naar inhoud

Wanneer mijn konijn weer op zaagsel zetten?


Winniethebunny

Aanbevolen berichten

hi ik had even een vraagje, 

mijn konijn winnie is gisteren gecastreerd het gaat heel goed met hem en hij is weer helemaal de oude. hij eet, drinkt, speelt enz. 

nu zit ik even met de vraag hoe lang ik hem nog binnen en op handdoeken moet houden want hij begint steeds drukker te worden. heeft iemand hier ervaring mee?

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt hem het beste helemaal niet op zaagsel zetten, dat is heel stoffig. Maar voor de wond zou ik de handdoeken nog even aanhouden. Mijn dierenarts zei dacht ik een dag of 4.

Zat Winnie  buiten met een voedster? Hou er dan erg in dat hij nog 2 weken vruchtbaar is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Marjoleink:

Je kunt hem het beste helemaal niet op zaagsel zetten, dat is heel stoffig. Maar voor de wond zou ik de handdoeken nog even aanhouden. Mijn dierenarts zei dacht ik een dag of 4.

Zat Winnie  buiten met een voedster? Hou er dan erg in dat hij nog 2 weken vruchtbaar is. 

bedankt voor je antwoord, foutje van mij hij staat niet op zaagsel maar op hennep. hij zat niet met een voedster, hij werd gecastreerd omdat hij over 2 weekjes gekoppeld wordt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koppel echt pas NA 2 weken, hij is zeker 14 dagen vruchtbaar namelijk! Het best koppel je dus in of na de 3e week na de castratie, dan zit je zeker veilig. 

 

Voor de normale bodembedekking is inderdaad een dag of 4 prima, dan zou het de wond niet meer moeten irriteren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .