Sylvia M Geplaatst: 27 mei 2019 Geplaatst: 27 mei 2019 Hallo allemaal, Vandaag ben ik bij de dierenhandel geweest en daar zag ik tabakstelen liggen die je in je kippenhok kan leggen tegen bloedluizen en andere ongedierte. Nu is mijn vraag kunnen deze stelen kwaad voor konijnen? Want mijn konijntjes lopen tussen de kippen. Wie weet hier meer over?
Evee Geplaatst: 27 mei 2019 Geplaatst: 27 mei 2019 Ja, dat kan kwaad voor de konijnen. Tabaksplant is giftig voor konijnen, vooral de bladeren. Maar ik zou om die reden de stelen ook niet in het konijnenhok leggen.
Sylvia M Geplaatst: 27 mei 2019 Auteur Geplaatst: 27 mei 2019 En wat als ik ze ergens in het hok leg waar ze niet aan kunnen?
Rifca Geplaatst: 27 mei 2019 Geplaatst: 27 mei 2019 Ik ken die stelen niet, maar als het gedroogde stelen zijn kunnen er misschien stukjes afbrokkelen die dan alsnog bij de konijnen terecht kunnen komen. Persoonlijk zou ik alles wat giftig is ver weg van hun verblijf houden.
Evee Geplaatst: 28 mei 2019 Geplaatst: 28 mei 2019 Er zijn alternatieve middelen die net zo goed (beter zelfs) werken tegen parasieten bij kippen. Ik zie niet in waarom je het risico zou nemen.
Aanbevolen berichten