Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allen,ons konijn bambi is sinds vorige week flink ziek ze is nu bijna 7 en heeft een zware longontsteking.nu heeft ze al 3 x een antibotica injectie gehad en ze leek aan de winnende hand.zne eet goed en was zelfs al weer druk met haar speelgoed ze zit wel binnen.ndu viel ons op dat ze deze avond harder aan het ademen is en haar hoofd de lucht houdt.mijn vriendin gaat morgen terug na de da met haar maar wou graag weten of dit een uitwerking is van de antibotica of wat alvast dank mvg ruud

Geplaatst:

Het klinkt alsof ze het ontzettend benauwd heeft. Konijnen ademen normaalgezien alleen door de neus. Maar als ze niet genoeg lucht binnen krijgen op die manier zie je vaak dat ze hun hoofd omhoog gooien, of zelfs ademen met de bek open. 

Hopelijk slaan de medicijnen snel aan, beterschap in ieder geval. 

Geplaatst:

Is je vriendin inmiddels met haar bij de dierenarts geweest? Het klinkt inderdaad alsof jullie konijn het ontzéttend benauwd had/heeft. Dat is spoed.

Ik heb het helaas ook bij 3 konijnen meegemaakt waarbij de eerste tijdens het dierenartsbezoek zelf dood ging en ik de andere 2 heb laten inslapen (nadat een paar dagen antibioticabehandeling niet aansloeg en de konijnen aan het lijden waren door de benauwdheid). Hopelijk komt jullie konijn er wel bovenop!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .