TiN Geplaatst: 17 mei 2019 Geplaatst: 17 mei 2019 Ik merkte een aantal weken geleden een wit vlekje in het oog van mijn konijn (Vlaamse reus van een half jaar) op. Omdat het donker was, dacht ik toen dat het door de lichtinval kwam. De volgende dag zag ik het niet meer en is het me ook, ondanks controle, niet meer opgevallen tot twee dagen geleden. Omdat mijn konijn vorige week ook een paar dagen urine leek te lekken en veel meer dronk, wat ook weer overging, en nu dit witte oog had, heb ik de dierenarts een bezoekje gebracht. Zij dacht aan E Cuniculi en heeft haar dan ook een kuur Panacur én oogdruppels voorgeschreven. Ten gevolge van E Cuniculi blijkt mijn konijn staar / cataract te hebben aan haar oog. Maar er wordt nog op lichtsignalen gereageerd. Dus blind is ze niet. Volgens haar was ik er wel héél op tijd bij, want behalve het oog heeft mijn konijn nergens last van: geen scheef hoofd e.d. Ze eet en drinkt normaal, is vrolijk, goed temperatuur, valt niet af... Het oog zou volgens de dierenarts echter niet meer genezen en ook het andere oog bleek al een beetje aangetast te zijn. Ik lees op internet echter ook positieve verhalen over genezing. Nu is mijn vraag wat jullie ervaring is met oogproblemen door E Cuniculi? Is dat toch genezen / verbeterd of enkel gestabiliseerd?
Tamsie Geplaatst: 30 mei 2019 Geplaatst: 30 mei 2019 Hi, ik heb ook een konijn gehad met E. Cuniculi en die had ook een klein wit vlekje op zijn oog daardoor. Hij heeft nog ongeveer twee jaar geleefd en het is altijd hetzelfde gebleven, maar had was bij hem vooral een klein wit vlekje op zijn iris. Hoe gaat het nu? Is het hetzelfde gebleven?
Aanbevolen berichten