Ga naar inhoud

Bezorgd!!


Billambe

Aanbevolen berichten

Hoi

Ik ben bezorgd om de gezondheid van mijn konijntje (V, 7 maanden). Gisteren merkte ik op dat ze minder (lees de helft minder) hooi gegeten heeft dan gewoonlijks. Dit is ook te zien aan de keutels, ze zijn namelijk iets donkerder van kleur. 

Probleem is dat ze altijd al een moeilijke hooieter geweest is. Ik ben vorige week overgeschakeld op ander hooi en net zoals altijd bij nieuw hooi at ze heel goed, tot gisteren dus. Gewoonlijks is het "nieuwe" van het hooi er na een paar dagen vanaf en eet ze dan minder hooi. Ik heb voor alle zekerheid haar vandaag ook een hoopje van de "oude" hooisoort gegeven. Vandaag ook geen groenvoer gegeven.

Maar ik ben toch bezorgd omdat, als ik (dicht) naast haar ren zit hoor ik haar maag/darmen geluiden maken. Het geluid is best te beschrijven als iemand die veel water gedronken heeft en dan springt? Ze is op het eerste zicht nog even energiek als anders. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei Billambe:

Hoi

Ik ben bezorgd om de gezondheid van mijn konijntje (V, 7 maanden). Gisteren merkte ik op dat ze minder (lees de helft minder) hooi gegeten heeft dan gewoonlijks. Dit is ook te zien aan de keutels, ze zijn namelijk iets donkerder van kleur. 

Probleem is dat ze altijd al een moeilijke hooieter geweest is. Ik ben vorige week overgeschakeld op ander hooi en net zoals altijd bij nieuw hooi at ze heel goed, tot gisteren dus. Gewoonlijks is het "nieuwe" van het hooi er na een paar dagen vanaf en eet ze dan minder hooi. Ik heb voor alle zekerheid haar vandaag ook een hoopje van de "oude" hooisoort gegeven. Vandaag ook geen groenvoer gegeven.

Maar ik ben toch bezorgd omdat, als ik (dicht) naast haar ren zit hoor ik haar maag/darmen geluiden maken. Het geluid is best te beschrijven als iemand die veel water gedronken heeft en dan springt? Ze is op het eerste zicht nog even energiek als anders. 

Wat ook bizar is, is dat haar staartje telkens rechtstaat wanneer ze rondloopt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch even langs de da gaan, zolang die wel hooi blijft eten is het natuurlijk nog oké , maar een konijn moet minimaal het hooi eten van zijn eigen lichaamsgrote. Je kunt ook even testen door het ooglid aan de bovenkant een beetje omhoog de duwen. Gaat het ooglid weer gemakkelijk terug in de normale positie zou ik me geen zorgen maken. Gaat dat te langzaam bel dan direct de da want dan kan het zo zijn dat de darmen stil gaan liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Romeny Smit:

Je kunt ook even testen door het ooglid aan de bovenkant een beetje omhoog de duwen. Gaat het ooglid weer gemakkelijk terug in de normale positie zou ik me geen zorgen maken. Gaat dat te langzaam bel dan direct de da want dan kan het zo zijn dat de darmen stil gaan liggen

Dit is nieuw voor mij. Hoe heeft de darmwerking dan invloed op de ogen, weet je dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .