Ga naar inhoud

beertje wil niet eten


ishanah

Aanbevolen berichten

hallo allemal

 

ben nieuw hier, maar heb hulp nodig, want ik weet niet verder.

beertje is nu bijna 8 jaar oud, een frans hangoor. hij wilde al 3 dagen niet eten, dus uiteindelijk

naar de dierenarts gegaan en hij werd geopereerd omdat de tanden te lang waren.

dit was afgelopen dinsdag. woensdag weer terug naar de dierenarts omdat hij nog steeds niet wil eten.

de dierenarts heeft beertje de heele dag daar gehouden en voer met de spuit gegeven.

savonds mocht ie weer naar huis. maar nu die thuis is, eet die op de dag een heel klein beetje gras en strooi,

1 a 2 brokkies, bladje sla en verder niets. ooit woog hij 5 kilo, en nu nog maar 3kg en hij valt verder af.

de dierearts kan veder niets vinden, maar we weten allemal wel als een konijn niet eet, leeft ie niet meer lang.

hij beweegt niet veel, slaapt heel veel, keutels zijn normal, het vel is glanzend.

wat kan ik nog doen dat hij eet? hij krijgt pijnstiller, maar ook dat schrijnt niet te helpen.

 

heeft iemand zoiets al gehad en weet raad?

 

groetjes ishanah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi. Wat een vervelende situatie. Is beertje onder narcose geweest voor de gebitsbehandeling? Anders zijn er misschien nog problemen met zijn achterste kiezen, die zijn niet makkelijk te zien.

Alles wat hij eet is meegenomen. Je kunt verschillende dingen aanbieden, en kijken wat hij lust: witlof, andijvie, peterselie, basilicum, misschien een ander merk brokjes met een sterke geur, of een papje van wat brokjes in een schaaltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

 

ja hoor hj was onder narcose en niet voor de eerste keer. de laatste 3 jaar al 4 keer voor zijn tanden.

ik geef hem van alles maar zelfs wat hij voor de laatste narcose heel graag wilde eten, laat hij nu liggen.

zon 28 jaar geleden had ik een konijn die om de 6 weken naar de dierenarts moest, maar zijn tanden werden zonder narcose gedaan, helaas hier nog geen arts gevonden die het zonder doet, want een narcose is ook weer een ingreep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .