Teddy0612 Geplaatst: 16 april 2019 Geplaatst: 16 april 2019 Hallo iedereen, 20 mei word Ted gecastreerd, en nu maak ik me eigenlijk wel flink wat zorgen. Vandaag zijn we weer bij de dierenarts geweest en hij is heel erg bang. De dierenarts krijgt hem niet opgepakt, wij mogen hem ook niet optillen. Nu voel ik me schuldig dat ik hem laat castreren omdat hij helemaal van streek is. Hebben jullie nog tips? Hoe zorg ik ervoor dat hij niet zo bang is?
Evee Geplaatst: 17 april 2019 Geplaatst: 17 april 2019 Zorg in ieder geval dat je een goede reismand hebt: https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-medischeinformatie/post/konijn-vervoeren/ De beste tip is er één die je pas (vanaf de 3e week) na de castratie kan uitvoeren: vervoer hem samen met zijn maatje. Dan kan hij troost zoeken bij haar.
dexenbobbi Geplaatst: 17 april 2019 Geplaatst: 17 april 2019 Er is helaas weinig aan te doen. Vervoer hem inderdaad in een goede reismand zodat dat wat minder stress oplevert. Bang zjjn bij de dierenarts is iets wat je niet weg kunt nemen en wat eigenlijk een beetje konijn eigen is. Meestal mag je konijn dezelfde dag weer lekker naar huis en is het weer over. Mijn mannetje is dan vaak een beetje beledigd en negeert me een tijdje maar na wat lekkers is dit vaak ook weer gegeven.
Aanbevolen berichten