Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Eind december had ik onderstaand topic al aangemaakt:

Het is nu half maart en hij weeg nu zo'n 4400 gram (schommelt wat op zijn best 4500 gram maar heeft een kleine drop gehad door weer een klein abces op zijn voorpootje)

Hij krijgt nu dit te eten:

40 gram Sciene Selective

60 gram  Burgress Excel Dualcare

20-30 gram  JR Farm Zonnegroenten (Komkommers, courgettes en pompoenen )

En in de avond met ze twee een schaaltje met gesneden andijvie en witlof en uiteraard onbeperkt hooi.

Vergeleken met half december is hij ongeveer 200 gram aangekomen wat ons best weinig lijkt (13 weken)

Zouden we zijn voer wat kunnen verhogen om te kijken of dit helpt?

Andere vraag gisteren heeft hij zijn jaarlijkse inentingen gehad en de DA heeft hem gecheckt en alles zag er naar omstandigheden goed uit.

Enkel had hij weer een klein abcesje op zijn rechtervoorpootje wat ze wat schoongemaakt (betadine) heeft en wat leeg geknepen maar ze kreeg er niks uit.

We hebben het idee dat die er pijn aan heeft want we hebben zelf ook nog gekeken of we het uit konden knijpen maar hij wilde echt niet en trok zijn pootje terug wat hij normaal nooit doet (goed sul)

Zou in overleg met de DA pijnstilling een idee zijn? Dit ook omdat die nu weer een drop in zijn gewicht heeft gehad.

Hij krijgt trouwens nog steeds zijn dagelijkse Fenbendrops  en doet het voor de rest prima (verhaard nu weer flink en heeft wat last van huidschilfers)

Geplaatst:

Qua voeding kun je niet veel meer veranderen denk ik, daar ben je al op de goede weg. Ik zou in overleg met de dierenarts kijken of er iets mogelijk is voor de behandeling van het abcesje. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .