Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoihoi, ik zit eraan te denken samen met mijn ouders om 2 nieuwe konijntjes te kopen!

Ik heb buiten 3 hokken staan waarvan 1 in gebruik. Ze staan al best lang leeg en ik zou ze toch graag opknappen!

Het ene zou ik gaan gebruiken als “Noodgevallen” hok en de andere gewoon als standaard hok! 

Het Standaard hok is een 2 verdieping hok helaas wel zonder ren maar ik heb wel de mogelijk heid om de Nijntjes te laten loslopen!

In dat hok hebben altijd Cavia’s gezeten maar is zeker groot genoeg voor 2 Nijntjes! Mijn Cavia’s zijn 21-10-18 overleden!

Nu is mijn vraag hoe ik dat hok het beste kan schoonmaken en of ik het moet ontsmetten of uitschuren!

Geplaatst:

In dit artikel staat uitleg over het schoonmaken van een konijnenhok:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-huisvesting/post/schoonmaken-van-een-konijnenhok/

Houd er wel rekening mee dat je voor een koppel konijnen minimaal 2 vierkante meter permanente leefruimte nodig hebt. De meeste hokken die standaard zijn bieden maximaal 1 vierkante meter. Gevolg is dat ze daarin allerlei vervelende eigenschappen op doen en de kans dat ze flink met elkaar gaan vechten veel groter is - omdat ze elkaar niet kunnen ontlopen, wat zelfs het meest verliefde koppel af en toe toch ook nodig heeft. Zorg echt voor de minimale leefruimte van 2 vierkante meter. Koppel desnoods wat hokken aan elkaar met gaas-stukjes er tussen om het te bereiken of iets dergelijks. Ruimte is echt een basisbehoefte voor konijnen. Zonder ruimte zul je nooit gelukkige konijnen hebben. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .