Evee Geplaatst: 1 februari 2019 Geplaatst: 1 februari 2019 Omdat er elk jaar toch wel vragen zijn, en verhalen, over de jaarlijkse prikjes tegen myxomatose, VHS/RHD 1 en 2, een algemeen topic waar je terecht kan met de vragen, verhalen en foto's 😉  Ook als je weet dat er ergens bij een opvang een inentingsdag is, mag je dat hier delen. Â
Evee Geplaatst: 1 februari 2019 Auteur Geplaatst: 1 februari 2019 Wanneer zijn jullie konijnen weer aan de beurt? Hier mogen ze eind februari / begin maart weer.
dexenbobbi Geplaatst: 1 februari 2019 Geplaatst: 1 februari 2019 Bobbi weer in mei en Dex in augustus. Ga Dex alleen een maandje eerder brengen denk ik zodat ze uiteindelijk allebei tegelijk kunnen.
Evee Geplaatst: 1 februari 2019 Auteur Geplaatst: 1 februari 2019 Ik heb nu voor het eerst ook weer alle vier tegelijk. Charlie is dan eigenlijk de enige die wat laat is voor de herhaling, maar omdat het winter is, durfde ik die gok toch een keertje aan. Het is toch een stuk handiger om ze allemaal tegelijk te kunnen brengen. Ze zijn nu ook ongeveer gelijk met de katten, dus misschien laat ik de katten en konijnen dan allemaal wel in 1x inenten. Sta ik er met 7 diertjes tegelijk haha.
MichelleloveElmo Geplaatst: 1 februari 2019 Geplaatst: 1 februari 2019 31 minuten geleden zei dexenbobbi: Bobbi weer in mei en Dex in augustus. Ga Dex alleen een maandje eerder brengen denk ik zodat ze uiteindelijk allebei tegelijk kunnen. Ik zou ze dan beide gelijk laten vaccineren, Dan loopt het vanaf nu gelijk. Vaak krijg je ook iets korting als je met twee dieren tegelijk komt, en voor Dex is het niet erg.Â
Evee Geplaatst: 1 februari 2019 Auteur Geplaatst: 1 februari 2019 @dexenbobbi goed advies van michelle inderdaad, je hoeft het niet perse met één maandje tegelijk te verschuiven, maar kan ze ook allebei in mei laten inenten. 3 maanden eerder is geen probleem, om de inentingen al te herhalen.
Okki Geplaatst: 1 februari 2019 Geplaatst: 1 februari 2019 Bij ons heeft de dierenarts altijd in maart speciale konijnenvaccinatiedagen, dus daar ga ik dan naartoe met mijn konijnen.
Renske34 Geplaatst: 1 februari 2019 Geplaatst: 1 februari 2019 Ah wat fijn! Dit wilde ik al opperen. Ik moet namelijk ruim van tevoren vrij vragen van werk voor dit soort dagen.  Entdagen die ik heb gezien:  Konijnenopvang Hillegom: Zondag 7 april tussen 10 en 16 uur. Je kan je opgeven via info@konijnenopvanghillegom.nl. Je krijgt dan een bevestigingsmail met de tijd waarop je verwacht wordt. De kosten zijn: RHD1/MYX 20 euro per konijn en RHD2 10 euro voor het eerste konijn en elk volgend konijn 7.50. https://www.facebook.com/konijnenopvanghillegom/  Animal Home Zoetermeer De entdag word gehouden op zondag 14 april tussen 14.00 en 16.00 uur. De kosten voor de entingen per dier bedragen: Myxomatose & VHD 1 : 20 euro VHD 2 : 15 euro https://www.facebook.com/animalhomezoetermeer/Â
IreneM Geplaatst: 1 februari 2019 Geplaatst: 1 februari 2019 Die van mij moeten in maart/april geloof ik.
Sanne1993 Geplaatst: 1 februari 2019 Geplaatst: 1 februari 2019 Dankjewel voor dit topic. Ik vergeet altijd te kijken wanneer ze weer moeten, dus dit was wel even een fijne herinnering.Â
Rifca Geplaatst: 1 februari 2019 Geplaatst: 1 februari 2019 (aangepast) 10 uur geleden zei Evee:  Sta ik er met 7 diertjes tegelijk haha. Met wat tactisch geschuif lopen alle 7 konijnen en 1 kat hier synchroon. Ik hoef nog net geen busje te huren om iedereen tegelijk mee te nemen 😅  Ik vind het wel prettig, scheelt een hele administratie bij houden en je zit ook niet met gedoe met speciale entdagen om het potje met iemand te delen (al weet ik niet of dat met de huidige entingen überhaupt nog een issue is). Overigens wel even een afspraak maken en niet met z’n 8-en op het gewone spreekuur binnen vallen want je bent er wel een tijdje als ze ook allemaal netjes een check-up krijgen!  En om de vraag van Evee te beantwoorden: ergens in april moeten ze, maar de dierenarts stuur mij vanzelf een herinnering als het bijna zo ver is. 1 februari 2019 aangepast door Rifca Antwoord op de vraag ook geven
GawainBS Geplaatst: 2 februari 2019 Geplaatst: 2 februari 2019 Hier was het altijd in maart & september, maar vorige september zei onze DA dat de vaccins nu een jaar werken. Dus in september gaan we terug.
Evee Geplaatst: 2 februari 2019 Auteur Geplaatst: 2 februari 2019 5 minuten geleden zei GawainBS: Hier was het altijd in maart & september, maar vorige september zei onze DA dat de vaccins nu een jaar werken. Dus in september gaan we terug.  Eén van de vaccins werkt 9 maanden, met een uitrek naar 1 jaar (behalve in risicogebieden). Ik zou dan persoonlijk de voorkeur geven aan inenten in maart, omdat ze dan in de zomer de goede bescherming hebben, en in de wintermaanden de wat mindere bescherming.Â
GawainBS Geplaatst: 2 februari 2019 Geplaatst: 2 februari 2019 Ah, een goed punt. Ik zal het opnemen met de DA. Is het dan in maart nog niet te vroeg? Of kan de overlap met de vorige vaccinatie zo geen kwaad?
Evee Geplaatst: 2 februari 2019 Auteur Geplaatst: 2 februari 2019 Nee, met 6 maanden er tussen kan dat geen kwaad gelukkig 🙂Â
tam86 Geplaatst: 2 februari 2019 Geplaatst: 2 februari 2019 Mijn konijnen zijn vorig jaar 30 april geweest. Wij gaan 19 tm 28 maart op vakantie. We brengen ze naar een opvang. Zijn de prikjes nog werkzaam/geldig genoeg? Â De konijnen hebben een nieuw vaccin (myx +1&2)Â gehad wat een jaar geldig hoort te zijn.Â
LilyMarshall Geplaatst: 2 februari 2019 Geplaatst: 2 februari 2019 Bij mij eind maart voor VHD2 en eind september voor Myxomatose/VHD1. Â Zijn beide jaar entingen en ze kunnen in principe tegelijk, maar er zit precies een halfjaar tussen en ik vind het wel fijn dat ze 2x per jaar gecontroleerd worden door de dierenarts.Â
LilyMarshall Geplaatst: 2 februari 2019 Geplaatst: 2 februari 2019 1 uur geleden zei tam86: Mijn konijnen zijn vorig jaar 30 april geweest. Wij gaan 19 tm 28 maart op vakantie. We brengen ze naar een opvang. Zijn de prikjes nog werkzaam/geldig genoeg?  De konijnen hebben een nieuw vaccin (myx +1&2) gehad wat een jaar geldig hoort te zijn.  Dat zou je met de opvang moeten bespreken. Er zijn opvangen die werken met de regel dat de vaccinaties maximaal 10 maanden 'oud' mogen zijn. Als zij die regel ook hebben is het misschien beter om al eerder te vaccineren. 1
dexenbobbi Geplaatst: 2 februari 2019 Geplaatst: 2 februari 2019 Op 1-2-2019 at 12:59 zei Evee: @dexenbobbi goed advies van michelle inderdaad, je hoeft het niet perse met één maandje tegelijk te verschuiven, maar kan ze ook allebei in mei laten inenten. 3 maanden eerder is geen probleem, om de inentingen al te herhalen.  Ah dat is inderdaad een goed advies én scheelt mij tijd!Â
Evee Geplaatst: 5 maart 2019 Auteur Geplaatst: 5 maart 2019 Bij knijn en ko is er op 13 april een inentingsdag: Â Â
Evee Geplaatst: 5 maart 2019 Auteur Geplaatst: 5 maart 2019 Op 30 maart is er inentingsdag bij het Knabbelhuis: Â Â
Evee Geplaatst: 5 maart 2019 Auteur Geplaatst: 5 maart 2019 Die van Hillegom (was hierboven ook al in een bericht vermeld): Â Â
Evee Geplaatst: 5 maart 2019 Auteur Geplaatst: 5 maart 2019 Deze was hierboven ook al vermeld, maar voor de extra info ook nog even het bericht van de opvang zelf:  14 april, inentingsdag bij animalhome  Â
Evee Geplaatst: 11 maart 2019 Auteur Geplaatst: 11 maart 2019 Nou, wij zijn rond de middag aan de beurt voor de check voor zowel de konijnen als de katten. Halve volksverhuizing dus 🙂 Maar dan is (bijna) alles er in één keer vanaf gelukkig.Â
Aanbevolen berichten