BramBos Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 Misschien kunnen jullie mij helpen, ik weet het namelijk even niet meer. Afgelopen week ben ik weer een paar keer met mijn konijntje naar de dierenarts geweest, i.v.m. koorts, diarree en niet willen eten. Bleek een haarbal te zijn, daarvoor medicijnen en dwangvoer gekregen. Maar doordat hij dwangvoer kreeg en zelf niets heeft gegeten, zijn er haken aan zijn kiezen gekomen. Dus oudjaarsdag onder narcose en zijn kiezen geslepen, daarna kwam hij er wel redelijk snel weer uit. Maar hij kon een tijdje niks eten omdat er wondjes op zijn tong zaten, dus moesten weer dwangvoeren en hij at ook een tijdje weer. Maar vandaag eet hij weer heel weinig. Mijn konijn loopt altijd los in huis, maar ik heb het gevoel dat als hij tegenwoordig rondloopt helemaal niet in zijn hok komt om te eten. Is het misschien dat hij een ander soort eten wil? Of zou het een medisch iets zijn? Hoe krijg ik hem weer goed aan het eten?? Alvast bedankt :)
Lienappelsien Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 Vaak duurt het even voor ze weer brokjes eten. Maar ze moeten wel iets blijven eten! Is hij gewend om groenten te eten? Vaak eten ze dat weer eerder dan brokjes. Kies voor een veilige groente als witlof, andijvie of het loof van wortels. Als hij het normaal niet krijgt, geef dan maar een klein beetje om er aan te wennen, anders kan hij er last van krijgen. Diarree bij verstopping?
BramBos Geplaatst: 7 januari 2019 Auteur Geplaatst: 7 januari 2019 30 minuten geleden zei Lienappelsien: Vaak duurt het even voor ze weer brokjes eten. Maar ze moeten wel iets blijven eten! Is hij gewend om groenten te eten? Vaak eten ze dat weer eerder dan brokjes. Kies voor een veilige groente als witlof, andijvie of het loof van wortels. Als hij het normaal niet krijgt, geef dan maar een klein beetje om er aan te wennen, anders kan hij er last van krijgen. Diarree bij verstopping? Ja niet echt diarree maar er lag overal poep in de kamer. Denk misschien dat wat ze opeten normaal. Sorry verkeerd verwoord 😳. En groente ga ik proberen 👍
BramBos Geplaatst: 13 januari 2019 Auteur Geplaatst: 13 januari 2019 Ik weet niet of iemand dit leest, maar het gaat nog steeds niet goed met Bram. Hij eet helemaal niet meer, alleen het dwangvoer wat we geven. Donderdag heeft hij een echo gehad en bleek zijn maagwand wat ontstoken. Hebben daar nu medicijnen voor, maar zie nog geen verbetering. Iemand ervaring hiermee??
Evee Geplaatst: 13 januari 2019 Geplaatst: 13 januari 2019 Geen ervaring mee, maar ik wens hem wel beterschap! Hopelijk knapt hij snel op!
MichaHoumes Geplaatst: 26 januari 2019 Geplaatst: 26 januari 2019 Ik heb hier ook geen ervaring mee helaas! Eet hij ook niks anders meer (groenten, fruit etc.)?
Aanbevolen berichten