Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey, ik wist niet waar ik dit topic moest plaatsen dus sorry als het verkeerd staat! 3 dagen geleden deed ik het deurtje van het konijnenhok dicht, ik zat er zelf in. Ineens gaat het rammetje helemaal op de grond liggen en rare trekbewegingen maken. Ik dacht wat doe jij nou! Blijkt dat zn nageltje tussen het deurtje zat! Klinkt erger dan dat het was. Meteen helemaal gecontroleerd etc. Het heeft heel eventjes gebloed, en ook maar een heel klein beetje. Het nageltje is dus in het leven afgebroken. Ik liet hem lopen, en hij houd het pootje dus omhoog. Eerst stond ie er ook niet op, maar nu staat hij er wel weer op en een paar kleine pasjes loopt ie er wel op, maar bij  meer dan 3 stappen houd ie hem omhoog. Gisteren ging het weer beter, en liep ie er best veel op. Vandaag heb ik er toch maar een drup desinfecterend middel op gedaan, en toen liep hij weer mank. Hij had er vandaag dus wel echt last van. Hij loopt niet veel meer echt in de ren, maar komt wel vrolijk aanhuppelen als ik kom met het voer. Zijn er nog tips wat ik kan doen? Of zal ik toch even langs de dierenarts moeten gaan? Verder bloed het niet. Ook mag ik er wel aankomen, maar hij heeft geen geduld, dus trekt dan zijn pootje weg. Ik had vandaag 1 keer dat toen ik het stukje overgebleven nagel aanraakte dat ze haar pootje terugtrok. 

Geplaatst:

Au, dat zijn pijnlijke wondjes! 

Ik vermoed dat het vanzelf beter gaat als het verder geneest, dat het nu gewoon echt een pijnlijke plek is. Maar ik zou het wel eventjes goed in de gaten houden, dat het niet gaat ontsteken. Dus de wond regelmatig controleren, en zijn verdere gedrag ook goed in de gaten houden (dat hij wel goed blijft eten!). 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .