Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb twee nijnsels en een daarvan heeft een rozig bultje op haar onderste ooglid, ongeveer de grootte van een speldenknop. Ze heeft het nu net twee dagen. Ze ziet er nog even levendig uit als eerst en ze krabt er niet aan. Nu is mijn vraag: is het besmettelijk voor mijn andere konijn en moet ik naar de dierenarts met haar? Of gaat het bultje vanzelf weg?

FF1EAB7D-3832-4578-BE52-65C35B2407AC.png

Geplaatst:

De foto is een beetje wazig, geen idee dus. Konijnen kunnen ook wel eens bultjes krijgen als in  wratjes of cystes. Bij een oog is wel een gevoelig plekje. Als het ook echt aan de binnenkant van het ooglid zit of blijft groeien kan  het denk ik wel irritaties en traanvocht en dat soort dingen veroorzaken. Ik zou er persoonlijk wel even mee langs een dierenarts gaan voor controle, zonder spoed hoor, dus niet in het weekend. Dat is zonde van je geld. 

Het lijkt er niet op hoor, ik wil je niet bang maken, maar toch voor de zekerheid de vraag: ze is toch wel ingeent tegen myxomatose?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .