flo Geplaatst: 13 november 2018 Geplaatst: 13 november 2018 Hoi allemaal Het is ontzettend lang geleden dat ik hier op het forum ben geweest... Maar nu heb ik toch wat hulp nodig, Wij hebben 3 jaar lang een koppeltje gehad een gecastreerd mannetje met een voedster nu is vandaag plots ons mannetje overleden en is de voedster dus alleen het arme dier zoekt het hele hok door op zoek naar haar vriendje. We zitten in 2 strijd aan de ene kant wil ik haar niet kwijt maar aan andere kant willen we eindelijk niet op zoek naar een maatje voor haar hier we hebben gewoonweg te weinig aandacht voor ze (ben ik heel eerlijk in en dit verdienen ze niet) maar ik wil wel dat ze ergens komt waar ze het goed heeft. Heeft iemand tips???
Beetjes Geplaatst: 13 november 2018 Geplaatst: 13 november 2018 Ah wat vervelend dat het mannetje plots is overleden, sterkte! Ik denk dat het voor de voedster toch het belangrijkste is dat ze weer een nieuw maatje krijgt om mee samen te leven, dus als je daar eigenlijk te weinig aandacht voor hebt is het toch goed haar af te staan. Er zijn verschillende konijnenopvangen waar je je konijn naar toe kan brengen en waar ze dan een maatje voor haar zullen zoeken, en dus ook controleren of ze wel op een goede plek terecht komt. Op bunnybunch is een overzicht van de konijnenopvangen: https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenopvang-asiel-lijst/
flo Geplaatst: 14 november 2018 Auteur Geplaatst: 14 november 2018 Dank je! Wat kun je je toch rot voelen om zo'n diertje 😞 We hebben gisteravond contact gezocht met de ulebelt in colmschate die staat geloof ik goed beschreven overal. Heb er alles voor over zodat ze een goed plekje krijgt....
Evee Geplaatst: 14 november 2018 Geplaatst: 14 november 2018 Veel sterkte met het verlies. Ik denk dat je twee opties hebt: 1. Je kan een maatje uit een opvang zoeken voor haar, en dan met de afspraak dat als je voedster overlijd, je de geadopteerde ram weer terugbrengt naar de opvang. Konijnen hebben als je ze met een maatje huisvest niet zo heel veel menselijke aandacht nodig, ik bedoel, je moet natuurlijk wel voeren, controleren en verzorgen, maar je hoeft er niet uren bij te gaan zitten om te knuffelen. Daar hebben ze elkaar voor. 2. De voedster herplaatsen, zelf of via een opvang, haar toch nog een fijn leventje geven met een maatje. 3 jaar (en dan ga ik er even vanuit dat je haar als jong konijntje kreeg) is nog een jonge leeftijd voor konijntjes. Al die jaren alleen doorbrengen, terwijl je aangeeft weinig aandacht voor ze te hebben, is toch wel sneu. Hopelijk komt het via de opvang die je benaderd hebt goed, ik zou wel even checken wat hun plaatsingsbeleid is voor je haar afstaat, ik ben zelf niet bekend met die opvang (volgens mij is het ook een kinderboerderij er naast, toch?).
flo Geplaatst: 14 november 2018 Auteur Geplaatst: 14 november 2018 Hoi we hébben te horen gekregen dat ze plek hebben voor haar ze gaat dan eerst een tijd in quarantaine en word geënt etc daarna word ze weer gekoppeld het kost ons 55 euro maar dat heb ik er wel voor over😁 ze is sep 2015 bij ons gekomen hoe oud ze toen was.... Nog jong dat wel maar ze woonde in de intratuin en bleek niet verkoopbaar dus hebben wij haar meegenomen gelukkig zijn ze daarna snel gestopt met de verkoop van beestjes! Ik voel me schuldig dat we haar weer moeten verhuizen maar weet dat het voor haar veel beter gaat zijn ze mist haar maatje... Kan ik overigens nog wat doen daar aan? We hebben joep gister meteen uit het hok gehaald toen we hem vonden en later zag ik haar heel onrustig zoeken door het hok en at haar eten niet meer op
Aanbevolen berichten