Hallo Hoi Geplaatst: 3 november 2018 Geplaatst: 3 november 2018 (aangepast) Hallo, ik ben Iris van Oosterom. Vandaag was er een hond op bezoek, en die had een maad in zijn vacht. Het was er maar 1, en bij mijn konijntje van 5 maanden kon ik ook niks vinden. Nu heb ik haar kooi gewassen, ik heb haar spullen schoongemaakt, en ik heb haar gewassen. Maar die maad viel in het kleed, en ik heb het idee dat ik er maar een helft uit heb gehaald. Wat moet ik doen? Kan ze op Pluis gaan zitten terwijl pluis schoon is? Met ik de kooi van de grond afhalen en tijselijk op een kruk zetten? 3 november 2018 aangepast door Hallo Hoi
Evee Geplaatst: 3 november 2018 Geplaatst: 3 november 2018 Als het een made is die niet op het konijn zat en nu dood / gehalveerd is, dan zal het wel mee vallen. Vooral de groene vliegen die eitjes leggen op konijnen zijn gevaarlijk. Als de eitjes uit komen heb je een madenbesmetting, myiasis. Die vliegen zie je vooral met warmer weer en bij konijnen die vochtige vacht of een vieze (poep) vacht hebben. Als jij alleen een larve/made gevonden hebt, niet op het konijn en niet meer in leven denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken.
Aanbevolen berichten