Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Sinds ruim een week duwt mijn voedster het drinkflesje door de tralies heen.

Daardoor kan ze dan niet meer drinken dus heb haar een drinkbakje gegeven.

Drinkbakje vindt ze veel leuker alleen ze drinkt zo dan ook het dubbele.

Is dat normaal? Vind dat ze erg veel plassen maar dat is natuurlijk normaal.

Wat er in gaat moet er ook uit. Heb haar nagekeken geslacht ziet er normaal uit.

Ook poept ze de helft minder dan mijn vorige en huidige mannen. Ze eet verder wel goed.

Geplaatst:

Hoeveel is meer?

Een konijn hoort ongeveer 100 ml water te drinken, per kg lichaamsgewicht. Dat kan wat varieren, 150 ml is ook nog normaal, en als ze veel groenvoer eten waar vocht in zit kan het ook zijn dat het 50ml per kg lichaamsgewicht is. En er kan ook altijd wat ui de waterbak raken door te knoeien.

De kleine konijnenvoerbakjes hebben vaak maar een inhoud van 300 ml, dat is dus maar water voor 2kg konijn per dag. 

Ik ben ook volledig over op drinkbakken, veel fijner drinken voor konijnen, ze geven er ook echt allemaal de voorkeur aan. Ze kunnen veel gulziger drinken uit een waterbak, uit een drinkfles kost het te veel moeite.  Goed water drinken is erg belangrijk voor de afvoer van afvalstoffen uit het lichaam, het voorkomt blaasproblemen / nierproblemen etc. 

Geplaatst:

Ja waterbakjes heeft zeker de voorkeur dat blijkt heel duidelijk 🙂

Alleen het is een jonkie van 3 maanden en komt wel eens boven die 150 uit. In mijn bakje zit 150 en die moet ik nog wel eens bijvullen maar dan is er niet veel uit. Ga het even nauwkeurig bijhouden dmv vullen uit het flesje. Verder drinken ze buiten het hok nog samen uit een bakje maar moet toch de ren gaan opzetten.

Geen zin in tienerouders en ook geen behoefte in meer dan 2 konijntjes. En even da bellen hoe oud ze nou geholpen kunnen worden. Balletjes beginnen langzaam zichtbaar te worden.

Geplaatst:

Anders voor de zekerheid de dame meenemen bij het volgende dierenarts bezoek en aangeven dat ze zo veel plast. Dan kan de dierenarts het gelijk eventjes nakijken. 

Castratie kan vanaf een week of 12 a 16 (dan dalen de balletjes namelijk in, die zie je dan onder het konijnenlijfje hangen 😉 ) 

Geplaatst:

Ja mannetje weet ik inderdaad. Enja die balletjes zijn niet te missen 😉 je ziet ze nu als kleine erwtjes dus ze groeien wel al. Hij is 9 weken en mn vrouwtje is 3 maanden. Het gaat me meer om haar. Ze begint te merken dat hormonen bestaan. Dus vanavond gaat de ren op kunnen ze wel snuffelen maar geen schade aanrichten. Dan om en om een uurtje lekker rondrennen gedurende de hele avond. Zullen de tortelduifjes niet leuk vinden..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .