belinda Geplaatst: 4 januari 2008 Geplaatst: 4 januari 2008 Hallo, ik ben nieuw hier op deze site, lees jullie berichten vaak en heb me nu ook aangemeld,We hebben een konijn die Snuffel heet, Hij heeft voor 2 dagen terug aan een plant in de kamer gevreten, Het is een Calathea, Hij heeft die dag erop in zijn hok overgegeven, Nu is dat denk ik wel goed want dan komt het er in ieder geval uit als de plant giftig is,Maar gebeurd dat wel vaker dat een konijn overgeeft??We hebben hem nu sinds september en is dus nog een heel jong konijntje, en hij is erg lief,Nu gaat het wel weer goed met hem gelukkig, Heeft iemand dit ook meegemaakt met zijn/haar konijn????
Hangoortjes duo Geplaatst: 4 januari 2008 Geplaatst: 4 januari 2008 Huh een konijntje kan toch niet overgeven.....!??
anouk Geplaatst: 4 januari 2008 Geplaatst: 4 januari 2008 is het er meschien van de ander kant eruit gekomen ,want naar mijn weten kan een konijn indd niet overgeven
Mollebol Geplaatst: 4 januari 2008 Geplaatst: 4 januari 2008 dat idee had ik ook. Heb je opgezocht of het een giftige plant was? Zoja, norit gegeven? Dierenarts gebeld? Nee? --> meteen doen!!! zie ook deze bunnybunch site
Caroline Geplaatst: 4 januari 2008 Geplaatst: 4 januari 2008 Een konijn KAN NIET overgeven om de zeer eenvoudige reden dat het geen spieren om de maag heeft. Dus...Ofwel heb jij geen konijn...Ofwel komt het idd langs achter ipv langs voor... Maar een DA-bezoek is sowieso aangewezen denk ik...
belinda Geplaatst: 4 januari 2008 Auteur Geplaatst: 4 januari 2008 Hoi, bedankt voor jullie reacties, Het was dikke gele drap met een plas water erom heen,Mijn dochtertje dacht dat hij in zijn hok had geplast, Maar hij gedroeg zich eigenlijk best goed, Ik denk dat het s'nachts is gebeurd, want s'ochtends vroeg kwamen we erachter,Nu merk je er niks meer aan, Hij heeft die zelfde dag ook wel andijvie gehad en alles opgegeten en ook zijn voer ging hij meteen mee aan het eten, Hij huppelde gewoon door zijn hok heen, lag niet lusteloos of zo, Misschien is het wel diaree geweest, zou natuurlijk ook kunnen, Dit is de eerste keer dat we een konijn hebben, dus heb hier nog niet zo veel ervaring mee, vandaar dat ik dit berichtje achterliet, zodat jullie me kunnen helpen, alvast bedant daarvoor,,,,,,
Caroline Geplaatst: 4 januari 2008 Geplaatst: 4 januari 2008 Even aanvullen in dat geval.... Als het urine was, is er geen probleem waarschijnlijk. Urine van konijnen varieert erg naargelang wat ze eten. Kan van dik nr water en van doorzichtig nr geel nr rood gaan. Als het wel diaree was, ga je toch best naar de DA, want dan is er meer aan de hand. Een konijn met diaree is normaal geen reden om onmiddellijk naar de DA te rennen, maar slijm bij de stoelgang is dat bv wel.
kelly1986 Geplaatst: 4 januari 2008 Geplaatst: 4 januari 2008 witte gele en oranje dikkere drap kan best urine zijn hoor!konijne urine kan hel verschilend zijn va kleur en kan ook per konine per dag wisselen van kleur en dikte.dit is oa afhankelijk van wat je konijn gegeten heeft!maar zoals hierboven al meerder malen beschreven kan een konijn idd niet braken doordat ie geen spieren in zijn maag heeft. maar wanneer is dit gebeurt? misschien is het alsnog wel heel verstandig je dierenarts hierover te raadplegen!zeker omdat je er net zeker ban bent uit welk aatje aan de achterkant het is gekomen!
belinda Geplaatst: 4 januari 2008 Auteur Geplaatst: 4 januari 2008 Het is woensdag gebeurd, en tot nu toe is hij hetzelfde als altijd, Hij is niet ziek of zo,Zijn ontlasting is normaal, hij is zindelijk en doet alles in zijn toiletje, ook de urine,Hij plast nooit in zijn hok en hij had het nu dus wel gedaan, op een kale plek, ( hij haalt al het stro weg en ligt dan op het plastic van zijn binnenhok, Maar hij is net zo ontdeugend als altijd en even lief,
daffbunny Geplaatst: 4 januari 2008 Geplaatst: 4 januari 2008 bij mij is het ook 1 keer gebeurt ik had misty een snoepje gegeven die had ik van mijn opa(90) gekregen dus ik moest het geven daarna had ze in haar etensbak geplast ik heb daarna natuurlijk geen snoep meer gegeven maar anders kwetste ik opa maar ze was die dag gewoon aan het hoppe huppe en grave dus het is niet zo erg maar zoals sommige al zeiden met dat slijm zou ik naar de DA gaan!!
Bebbels Geplaatst: 9 januari 2008 Geplaatst: 9 januari 2008 Misschien is het een soort afweer van het lichaam die heel snel het 'giftige' of 'verkeerde' snoepje of plant naar buiten werkt. Heb er zelf nog niet eerder van gehoord. Meestal waren konijnen die echt iets verkeerds of iets giftigs hadden gegeten er slechter aan toe. Dus misschien heb je geluk gehad? Zorg er in ieder geval even voor dat je alle planten die giftig zijn voor konijnen uit je kamer verwijderd. Voor meer konijnveilige-kamer-tips kun je ook op dit forum terecht.
belinda Geplaatst: 10 januari 2008 Auteur Geplaatst: 10 januari 2008 Hoi, ik heb vorige week de da gebeld en zei dat als hij zich weer ziek ging voelen dat ik langs moest komen en dan kreeg hij antibiotica, Maar hij is verder niet ziek geweest van die plant, dus het is gelukkig goed gegaan, ik denk dat we echt heel veel geluk hebben gehad, Moet er niet aan denken dat het anders was afgelopen, De da dacht dat het dan toch diaree was geweest, en hij zei dat ik hem peterselie moest geven, dus dat heb ik gehaald en dat vind hij erg lekker, Maar het gaat gelukkig goed met hem,
Mireille Geplaatst: 10 januari 2008 Geplaatst: 10 januari 2008 bij diarree peterselie geven???????????????Peterselie is eetlust opwekkend, maar stopt de diarree niet.Bij diarree alleen hooi en hooithee geven
kelly1986 Geplaatst: 10 januari 2008 Geplaatst: 10 januari 2008 dat peterselie diarree stoppend zou werken heb ik idd ook nog nooit van gehoord!!bij diarree juist niks van groen geven
belinda Geplaatst: 11 januari 2008 Auteur Geplaatst: 11 januari 2008 De diaree was gelijk al over, Hij heeft die zelfde dag alweer gewoon gepoept,En dat is tot nu toe nogsteeds goed,Dus het was alleen dat wat we ontdekt hadden, en daarna niet meer,Ik denk dat hij even ziek ervan is geweest en toen hij eraf was dat het ook alles was waar hij last van had, Want verder gaat het gelukkig goed met hem,Hij huppelt vrolijk rond in de kamer en gaat weer terug in zijn hok als hij zijn behoefte moet doen, Gelukkig gaat het goed met hem,
kelly1986 Geplaatst: 11 januari 2008 Geplaatst: 11 januari 2008 dan kan dit ook op slot of niet dan???
Aanbevolen berichten