Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Het gaat niet zo goed met mij leuke konijn Joep. We zijn al naar de dierenarts geweest en daar heeft hij oordruppels gehad voor kleine onsteking en pijnstillers voor wellicht pijn aan zijn kiezen. In ieder geval, dat denkt de dierenarts. Wanneer ik bij hem voel of zelfs druk bij zijn gebit ,  laat hij dat gewoon toe. Wanneer hij pijn heeft doet hij dat normaliter niet

En met zijn oren snap ik ook niets. 1 oor stond rechtop en nu hangen ze beide. Ook hoort hij mij niet meer sinds een week of 3. Echt sneu voor het beestje. Hij eet en drinkt nog wel en is ook blij als hij me ziet. Het is een binnenkonijn en loopt altijd los als ik thuis ben. Maar er zit niet veel energie meer in.

Weet iemand want er zou kunnen zijn? Alvast bedankt!!!

Groetjes Mirjam en Joep

Geplaatst:

Het is heel lastig om over zo iets te oordelen via een forum. Wij hebben het konijntje niet kunnen onderzoeken.

• Zit er prut/ viezigheid in zijn oor? Is het rood? Of is alleen het hangen van zijn oren aanleiding voor het vermoeden van oorontsteking?
  • Wat is de reden dat de dierenarts dacht aan pijn bij zijn kiezen? Zijn er gebitsfoto's gemaakt of is er met met een roesje naar zijn kiezen gekeken? Haakjes kunnen pijn geven, maar daarvan gaan de oren normaalgezien niet hangen. 
  • Is er ook aan EC gedacht? 
  • Hoe lang ben je bezig met de behandeling, is dat die drie weken? Zie je al verbetering of heb je het idee dat het niet helpt? 
  • Merk je verschil net voor je pijnstillers geeft en een tijdje na je de pijnstillers hebt gegeven? 

Misschien toch een idee om voor een 2nd opinion naar een andere konijnkundige dierenarts te gaan, het kan nooit kwaad om een tweede mening te vragen. Hier vind je de lijsten met dierenartsen die door forumleden als konijnkundig ervaren worden. 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen/post/lijst-met-konijnkundige-dierenartsen/

Geplaatst:
1 uur geleden zei Evee:

Het is heel lastig om over zo iets te oordelen via een forum. Wij hebben het konijntje niet kunnen onderzoeken.

• Zit er prut/ viezigheid in zijn oor? Is het rood? Of is alleen het hangen van zijn oren aanleiding voor het vermoeden van oorontsteking?
  • Wat is de reden dat de dierenarts dacht aan pijn bij zijn kiezen? Zijn er gebitsfoto's gemaakt of is er met met een roesje naar zijn kiezen gekeken? Haakjes kunnen pijn geven, maar daarvan gaan de oren normaalgezien niet hangen. 
  • Is er ook aan EC gedacht? 
  • Hoe lang ben je bezig met de behandeling, is dat die drie weken? Zie je al verbetering of heb je het idee dat het niet helpt? 
  • Merk je verschil net voor je pijnstillers geeft en een tijdje na je de pijnstillers hebt gegeven? 

Misschien toch een idee om voor een 2nd opinion naar een andere konijnkundige dierenarts te gaan, het kan nooit kwaad om een tweede mening te vragen. Hier vind je de lijsten met dierenartsen die door forumleden als konijnkundig ervaren worden. 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen/post/lijst-met-konijnkundige-dierenartsen/

Ik denk wel dat mijn dierenarts goed is. Ben met mijn vorige konijn ook goed geholpen, die is 9,5 geworden. En ze staan ook onder konijnkundige dierenartsen. Joep is uitgebreid onderzocht en er zat een kleine ontsteking in zijn vroeger staande oor, deze kan je met blote oog niet zien. Heb nu oordruppels daarvoor. Verder kon ze niets vinden. Toen uiteindelijk in de bek gekeken en ze vermoed dat de puntkiezen (of ander woord gebruikt, weet het niet meer) misschien de pijn veroorzaken. Ik vraag me dat af want als ik Joep rondom zijn mond en wangen voel of duw, geeft hij geen kik. Of is dat normaal nu hij wat zwakker is? Ik heb iig wel pijnstillers en daar wordt hij ietsje beter van.

Donderdagavond heb ik weer een afspraak en ik denk dat er foto's moeten worden gemaakt.

Ik ben op eoa manier bang voor kanker. Want Joep is zwak, sloom en beweegt niet veel. Wel blijft hij het fijn vinden om geaaid te worden en eet en drink gewoon. Loopt ook nog wel met de voederbal. Verder heb ik overal nog eens gevoeld en nagekeken en kan niets van verdikking vinden en hij vind alles best.

Anyway ik weet het gewoon niet en dat is frustrerend. Wie weet hebben jullie nog tips om te vragen bij de dierenarts?

Geplaatst:

Fijn dat het een goede dierenarts is die Joep wel goed onderzocht heeft en ook wel verder zoekt, dat kon ik uit jouw eerste bericht niet opmaken. Ik er wel op aandringen dat ze wel wat verder zoeken, soms zijn dierenartsen daar wat aarzelend in omdat klanten als ze de rekening zien dan zo iets hebben van " voor dat bedrag heb ik 10 nieuwe konijnen". Soms moet je dus als baasje duidelijk aangeven dat je bereid bent wat verder te willen zoeken naar de oorzaak & oplossing dan de categorie konijnenbaasjes waar het konijn "maar" een konijn is.  

Zolang hij wel andere dingen eet dan hooi, zou ik mij daar voor dit moment niet direct zorgen om maken. Eerst zorgen dat hij weer fit en gezond word. Je kan kijken of je hem met grassige kruiden en een kruidenmix door het hooi wel kan interesseren in wat sprietjes, maar misschien doet eten wel pijn, en hooi is iets waar ze lang op moeten kauwen. Brokjes krijgen ze veel sneller weg. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .