Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo, ik ben nieuw hier! Mijn konijn die ik sinds 3 weken heb heeft sinds 3 dagen last van een rood voorpootje. Gister langs de dierenarts geweest. Hier is niks uit gekomen, word wat schilfers opgestuurd maar dit kan langer als een week duren!! Nu heb ik weer gebeld omdat het erger ks maar kan niet eerder terecht.. ik vroeg me af of wellicht iemand hier ervaring mee heeft of dit herkent, dat ik het misschien kan verkoelen of verminderen of misschien verhelpen. En anders zit er niks anders op als nog langer wachten op de dierenarts. Ik kan geen foto bijvoegen deze zijn te groot. *bewerking* mocht iemand weten hoe ik anders een foto kan bijvoegen hoor ik het graag.

aangepast door Frotje18
Geplaatst:

Ik denk dat ik er zo min mogelijk aan zou doen zolang je nog niet weet wat het is. Alles wat je er op smeert of aan doet kan het ook juist erger maken. 

Je kan een foto ook ergens buiten bunnybunch uploaden, en de link dan in je bericht plakken. Dat werkt ook. 

Hier staat een hele uitleg over foto's plaatsen op het forum:

Geplaatst:

Bedankt voor je antwoord! Ja ik wou er niks op gaan smeren wat niet bekend is bij de dierenarts of iets. Maar dacht misschien een badje of iets. Het is vervelend om te zien dat hij er zoveel last van heeft maar er niks aan kan doen! Heb jij misschien ervaring met bepaalde stoffen/hooi/gras die kunnen irriteren tussen de nagels of iets dergelijks? 

Geplaatst:

Meestal komen kale plekken op de pootjes  van zere hakjes, urinebrand (achterpoten), mijt of andere parasieten of van het zelf uitplukken van vacht. 

Houtvezel kan wel voor allerlei (luchtweg)irritaties zorgen. Dus als je dat gebruikt zou ik dat wel vervangen. Maar de meeste andere opties qua bodembedekking vallen daar wel in mee, zijn niet zo snel irriterend. 

Geplaatst:

Ja wel veel last, hij staat er niet graag op en is een stuk rustiger. Jeuk niet echt gemerkt, houden hem veel in de gaten maar heb hem tot nu toe 1 x zien "kauwen". 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .