Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een tijdje geleden een topic geopend omdat mijn nhd erg veel drinkt (600ml op een dag) en erg veel plast. De dierenarts kon niks vinden en ze oogt ook goed gezond. Maar het viel mij op dat als ze haar normale portie science selective krijgt, ze haar hele hooiruif leeg eet en dan heel veel drinkt. Als ik haar meer science selective geef, eet ze minder hooi en drinkt ze ook veel minder. Nu heb ik het vermoeden dat het aan het hooi ligt, al heeft mijn andere daar geen last van. Het is mountain hay van dd welkoop. Meer mensen die deze ervaring hebben met dit hooi? Ik zal op zoek gaan naar ander hooi om te kijken of dat beter gaat. 

Geplaatst:

Hooi is altijd wel wat droog, veel hooi eten zorgt er voor dat konijnen goed drinken. Maar extreem zou dat niet moeten zijn.

Ik zou zeggen proef het eens. Misschien is het wel heel zout ofzo. Dat proef je snel genoeg als je het tegen je tong houd. 

Of is dat een rare opmerking en ben ik echt een "crazy bunny lady" dat ik dit advies geef? 😉 

Geplaatst:

Haha, nee hoor ik vind het geen raar advies. Ik ga het proberen. Of misschien zit er iets in waar mijn ene konijn minder goed tegen kan. Ik ga kijken of het zout is. En ga op zoek naar ander hooi voor haar om te kijken of het dan beter gaat

Geplaatst:

Hier last van hetzelfde, mijn nijntjes drinken samen 800 ml. Ben een tijdje geleden met ander hooi begonnen en de brokjes van beaphar care plus zijn toen aangepast door de fabrikant. Nu dus andere brokjes en ander hooi. Na een week merk ik heeeel voorzichtig dat het drinken iets minder lijkt te worden, maar het is nog maar zo pril dat het ook toeval kan zijn. Fingers crossed!

Ik gaf bergweidehooi trouwens. Op zijn engels mountain hay, dus... haha...

ik heb trouwens het idee dat het hooi nogal stoffig is en dat ze daar dorstig van worden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .