Teddy Geplaatst: 2 januari 2008 Geplaatst: 2 januari 2008 Ik heb een vraagje over wormen.Ik heb 2 konijnen die lopen bij mij in de tuin. Nu zag ik laatst in het w.c.tje een paar keuteltjes die aan elkaar vast zaten. Ik dacht eerst dat het haren waren omdat mijn konijnen lang haar hebben. Maar toen zag ik een foto van wormen bij konijnen en dat leek er inderdaad erg veel op.Moet ik nu met mijn konijnen naar de dierenarts of kan ik die keuteltjes meenemen naar de dierenarts? Mijn konijnen zien goed uit. Niet mager ofzo en ook geen diaree. En ze eten ook gewoon goed.
JoBoris76 Geplaatst: 2 januari 2008 Geplaatst: 2 januari 2008 Je moet even wat keuteltjes naar je da brengen zodat die kan onderzoeken welke wormen het zijn en of het wormen zijn en dan krijg je hoogstwaarschijnlijk Panacur mee.
kelly1986 Geplaatst: 2 januari 2008 Geplaatst: 2 januari 2008 zag je va diw itte slietjes uit de keuteltjes komen of bedoel je dat je van die trosjes keuteltjes zag???daar staan namelijk foto's van in het wormen topic... maar die trosjes hoeven nmiet atijd te beteken dat je konijn wormen heeft!! die trosjes zijn blidnedarm keutels
Teddy Geplaatst: 3 januari 2008 Auteur Geplaatst: 3 januari 2008 Nee het zijn geen blindedarmkeutels. Het zijn 2 of 3 keutels aan elkaar vast met een soort haartje. Het zijn gewoon ronde droge keuteltjes.
kelly1986 Geplaatst: 3 januari 2008 Geplaatst: 3 januari 2008 drollen die door haren verbonden zijn zijn vaak drolen die haren bevatten!bij wormen zie je echt witte sliertjes.. de wormpjes dus!maar onthoud dat je wormen niet altijd in de keutels terug vind!! maak anders eens een foto van de keutels
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 januari 2008 Geplaatst: 3 januari 2008 Je vind de wormen meestal pas na behandeling tegen wormen terug op de blinde darm keutels.Dus maak er een foto van zou ik zeggen dan kunnen we er meer over zeggen.Als konijnen te veel haren likken komen ze ook via de keutels er uit.Dat zou het ook kunnen zijn.
Teddy Geplaatst: 6 januari 2008 Auteur Geplaatst: 6 januari 2008 Ik ben naar de da geweest. En heb de keuteltjes meegenomen. Het waren inderdaad haren die ingeslikt zijn zei de da. Het kan geen kwaad. En nog bedankt voor jullie reacties!
Aanbevolen berichten