Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedendag,

Mijn voedster heeft nu al ongeveer een maandje een tranend oog. Maak vaak schoon met gekookt/afgekoeld water, kamille en ook een zalf.

De DA kan niks geks vinden, tandjes zijn goed, goed op gewicht alles ziet er goed uit.

Ze is nu bijna 12 jaar. Het gaat om alleen maar 1 oog, het is niet veel prut. Wel een beetje vocht in de vacht door tranen.

Wat kan dit zijn?

Geplaatst:

Vocht in de vacht is niet te zien, is van het tranen.

Het oog zelf is vaak een beetje wittig. In de middag wat meer dan in de avond, maar dat heeft wss. Met het slapen te maken

Geplaatst:

Dex heeft een ontstoken traanbuisje gehad en had continu wit vocht in zijn oog zitten, heb toen oogzalf meegekregen. Maar als je aangeeft dat de dierenarts niets geks heeft kunnen vinden is het misschien iets wat bij haar leeftijd komt? Ik zou het goed in de gaten blijven houden en eventueel aan de bel trekken bij je dierenarts als het erger wordt.

Geplaatst:

Ik heb eind april een oude ram (11 jaar) uit de opvang gehaald, had ook een tranend oogje. De DA kon niks vinden & alles was ook goed. De DA dacht dat het een ouderdomkwaaltje was. Deed het elke dag schoonmaken & verder was er niks aan de hand.

Maar na 3 weken moest ik hem helaas in laten slapen, hij at niet meer & zijn darmen lagen stil. Ook was zijn oog helemaal opgezwollen (maar weet niet meer of dat het tranend oogje was)

Ik zou het gewoon goed schoon houden & goed in de gaten houden (:

Geplaatst:

Denk dat ik het zalf echt dagelijks moet geven. Ga vanaf vandaag dat even proberen.

Heb het om de dag gegeven want ze vind het niet prettig, zodra ze de zalf ziet rent ze weg. Vind het nogal zielig, maar ga het even een week lang doen en dan de resultaten bekijken. Het gaat om een klein beetje pus, valt reuze mee. In het begin was der hele oog dicht, dat is niet meer het geval. 

Geplaatst:

Excuus dubbel post.

Ze eet drinkt nog goed, is gewoon fit net als altijd en gewicht is ook prima. Reactie bij der oog e.d. is ook goed, DA zei ook dat het met ouderdom te maken kon hebben.

Ik hou het goed in de gaten.

Geplaatst:
19 minuten geleden zei blackscell:

Denk dat ik het zalf echt dagelijks moet geven. Ga vanaf vandaag dat even proberen.

Heb het om de dag gegeven want ze vind het niet prettig, zodra ze de zalf ziet rent ze weg. Vind het nogal zielig, maar ga het even een week lang doen en dan de resultaten bekijken. Het gaat om een klein beetje pus, valt reuze mee. In het begin was der hele oog dicht, dat is niet meer het geval. 

Dex was ook geen liefhebber van het oogzalfje. Ik nam hem altijd in de maling door biks voor zijn neus te leggen, ging op mijn knieën zitten met zijn lijfje stevig tussen mijn benen en dan ging dat zalfje er toch vrij vlekkeloos in. Wie weet heb je er wat aan.

Geplaatst:
36 minuten geleden zei dexenbobbi:

Dex was ook geen liefhebber van het oogzalfje. Ik nam hem altijd in de maling door biks voor zijn neus te leggen, ging op mijn knieën zitten met zijn lijfje stevig tussen mijn benen en dan ging dat zalfje er toch vrij vlekkeloos in. Wie weet heb je er wat aan.

Gelukkig is mijn voedstertje heel rustig, krijg hem er in zonder problemen. Alleen merk dat ze het niet fijn dus deed het om de dag. Ga het even volhouden, hoop dat dit helpt.

• Vind ik leuk 1
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .