Rabbi_Roosje_het_haasje Geplaatst: 13 augustus 2018 Geplaatst: 13 augustus 2018 Hoi allemaal ik heb een vraag mijn konijn niest een heeft best wel veel snot ik heb van de DA antibiotica gekregen en die heb ik ook opgemaakt maar de snot is nog steeds niet weg nou heb ik morgen wel weer een afspraak bij de DA maar ik zou toch graag alvast willen weten of iemand van jullie miss weet wat het is. Ik heb al gecontroleerd of er stof in het hooi zat of dat er schimmel op zat maar ik heb niks gezien zou het miss een allergie zijn of is het miss hooikoorts?? Alvast bedankt.
Evee Geplaatst: 14 augustus 2018 Geplaatst: 14 augustus 2018 Snot is best lastig omdat het vaak specifieke bacteriën zijn die het veroorzaken, die alleen op specifieke antibiotica soorten reageren. De breedspectrum antibioticas mogen niet meer zomaar voorgeschreven worden ivm resistentie, wat het behandelen van snot nou juist lastig maakt. Meestal word er daarom een swab gemaakt (test gedaan) om te kijken welke bacterie(en) de oorzaak zijn, en aan de hand daarvan de juiste medicijnen voorgeschreven. Beterschap!
dexenbobbi Geplaatst: 14 augustus 2018 Geplaatst: 14 augustus 2018 Dex heeft sinds begin juli last van snot. 2 weken Novadox gegeven, snot was tijdens de kuur weg en kwam daarna direct weer terug. Toen weer 3 weken Novadox gegeven en sinds gister weer gestopt. Dex had vanochtend weer een enorme niesbui, maar (nog) geen zichtbaar snot. Het is vrij hardnekkig blijkt. Beterschap voor de bunny!
Aanbevolen berichten