Ga naar inhoud

Heftige kleur plas en poten??


Dewi92

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ik kwam net thuis en mijn konijn heeft sinds hij bij ons is steeds vieze poten omdat hij na het plassen in zijn plasbak blijft staan of zitten (in de urine) maar nu is het heel erg, hij loopt het hele huis in en vind de kleur ook niet oké!! Had een filmpje van hem gemaakt anders kreeg ik geen foto van de poten.

Is dit ernstig? Moet ik een dierenarts inlichten? Of is dit gewoon heel vies van de net geplaste urine? Het andere konijntje heeft dit namelijk nooit!

 

Screenshot_20180810-190603.png

Screenshot_20180810-190632.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké ik heb net het vervoermandje gevuld met een klein laagje water en hem daarin gezet om te weken.. Daarna op een mat uit laten lopen en ging hij z'n eigen achterpoten wassen ( hij moest wel want hij was nat) ik vermoed dat het idd gewoon urine was en hij niet bloedende poten had in ieder geval. Maar is dat wel normaal zulke donkere urine? Oranje rood achtig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Okki:

Dat kan hoor, rode urine kan door bepaalde voedingsstoffen komen en daar hoeven ze niet eens rode bietjes voor te eten. In dat geval is het niks ernstigs, alleen niet zo'n mooi zicht bij een wit konijn.

Oké gelukkig.. Ze krijgen trouwens alleen veel hooi en bepaalde hoeveelheid biks, omdat de laatste x na een stukje wortel 1 konijn meteen plakpoep kreeg.. ik denk idd dat het komt door dat er zaagsel in de plasbak zit. Hij plast die binnen 1 dag als ik werk vol en zit er dan steeds in om de 1 of andere reden.. Kan ik kattenbak korrels gaan proberen? Die lijken mij beter te absorberen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben overgestapt van zaagsel op Plospan kattenbakkorrels en dat bevalt heel goed. Je moet wel even kijken welke kattenbakkorrels geschikt zijn voor konijnen. 

Het is iets duurder in gebruik, maar het stinkt niet zoals zaagsel wel doet. Ik heb twee toiletbakken voor 4 konijnen, en ik verschoon ze nu iedere 2 à 3 dagen. Met zaagsel moest het iedere dag.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .