Dewi92 Geplaatst: 10 augustus 2018 Geplaatst: 10 augustus 2018 Hoi allemaal, ik kwam net thuis en mijn konijn heeft sinds hij bij ons is steeds vieze poten omdat hij na het plassen in zijn plasbak blijft staan of zitten (in de urine) maar nu is het heel erg, hij loopt het hele huis in en vind de kleur ook niet oké!! Had een filmpje van hem gemaakt anders kreeg ik geen foto van de poten. Is dit ernstig? Moet ik een dierenarts inlichten? Of is dit gewoon heel vies van de net geplaste urine? Het andere konijntje heeft dit namelijk nooit!
Dewi92 Geplaatst: 10 augustus 2018 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2018 Oké ik heb net het vervoermandje gevuld met een klein laagje water en hem daarin gezet om te weken.. Daarna op een mat uit laten lopen en ging hij z'n eigen achterpoten wassen ( hij moest wel want hij was nat) ik vermoed dat het idd gewoon urine was en hij niet bloedende poten had in ieder geval. Maar is dat wel normaal zulke donkere urine? Oranje rood achtig?
Okki Geplaatst: 10 augustus 2018 Geplaatst: 10 augustus 2018 Dat kan hoor, rode urine kan door bepaalde voedingsstoffen komen en daar hoeven ze niet eens rode bietjes voor te eten. In dat geval is het niks ernstigs, alleen niet zo'n mooi zicht bij een wit konijn.
Dewi92 Geplaatst: 10 augustus 2018 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2018 2 uur geleden zei Okki: Dat kan hoor, rode urine kan door bepaalde voedingsstoffen komen en daar hoeven ze niet eens rode bietjes voor te eten. In dat geval is het niks ernstigs, alleen niet zo'n mooi zicht bij een wit konijn. Oké gelukkig.. Ze krijgen trouwens alleen veel hooi en bepaalde hoeveelheid biks, omdat de laatste x na een stukje wortel 1 konijn meteen plakpoep kreeg.. ik denk idd dat het komt door dat er zaagsel in de plasbak zit. Hij plast die binnen 1 dag als ik werk vol en zit er dan steeds in om de 1 of andere reden.. Kan ik kattenbak korrels gaan proberen? Die lijken mij beter te absorberen!
Marjoleink Geplaatst: 10 augustus 2018 Geplaatst: 10 augustus 2018 Ik ben overgestapt van zaagsel op Plospan kattenbakkorrels en dat bevalt heel goed. Je moet wel even kijken welke kattenbakkorrels geschikt zijn voor konijnen. Het is iets duurder in gebruik, maar het stinkt niet zoals zaagsel wel doet. Ik heb twee toiletbakken voor 4 konijnen, en ik verschoon ze nu iedere 2 à 3 dagen. Met zaagsel moest het iedere dag. 1
Okki Geplaatst: 11 augustus 2018 Geplaatst: 11 augustus 2018 Ik gebruik papierkorrels van back2nature. Die absorberen goed en het stinkt niet. 1
Dewi92 Geplaatst: 11 augustus 2018 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2018 Ja had idd al gelezen dat als je voor kattenbak korrels ging je de houtsoort moest hebben. Ik ga vanmiddag even op pad voor wat anders :)
Okki Geplaatst: 11 augustus 2018 Geplaatst: 11 augustus 2018 Hoop dat het helpt tegen de vieze pootjes!
dexenbobbi Geplaatst: 12 augustus 2018 Geplaatst: 12 augustus 2018 Op 11-8-2018 at 07:18 zei Okki: Ik gebruik papierkorrels van back2nature. Die absorberen goed en het stinkt niet. Die gebruik ik ook, en nooit vieze pootjes. 1
Aanbevolen berichten