nijntjes van mij Geplaatst: 4 augustus 2018 Geplaatst: 4 augustus 2018 Hallo, mijn konijn heeft heel erg last van de warmte. Ze eet niet veel, drinkt ook nauwelijks en ze laat haar blinde darm keutels liggen!? Hebben jullie nog goeie tips? Maar ik zit er voor al over in dat ze haar blinde darm keutels niet op eet. Het is niet zo dat er wel eens een keutel ligt, maar elke dag liggen er wel nieuwe trosjes bd keutels. Ook heeft ze keutels in alle soorten en maten. Klein, groot, rond, ovaal, vierkant echt van alles. Weten jullie wat dit betekent!?? ze eet wel goed hooi, maar brokjes en verder gaat er moeilijk in. Ze drinkt ook bijna niet.
Evee Geplaatst: 4 augustus 2018 Geplaatst: 4 augustus 2018 Welke tijden geef je eten en wat voor eten geef je op welke tijden. Ondanks de warmte horen konijnen gewoon te eten (en zeker goed te drinken). Alleen is het wel zo dat ze midden op de dag niet veel honger hebben, en ook erg inactief zijn, waardoor ze niet veel verteren. Zorgen dat ze in de ochtend op tijd voedsel krijgen, als ze nog actief zijn en 's avonds als het afkoelt wil vaak wel goed helpen. Met dit warme weer hebben de meeste konijnen ook liever wat meer lekker vers groenvoer en wat minder brokken, maar groenvoer is wel iets waar ze aan moeten wennen. Bij twijfel toch even langs de dierenarts, er kan ook echt iets mis zijn. Het klinkt in ieder geval wel zorgelijk, niet goed eten, weinig drinken en blindedarmkeutels laten liggen.
nijntjes van mij Geplaatst: 4 augustus 2018 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2018 @Evee ze krijgen vaak 's morgens iets van groenvoer, en 's avonds rond 7 uur (vaak ongeveer rond 7-8 uur) brokken.
Aanbevolen berichten