Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal!

Ik ben nieuw op het forum en heb een vraag over mijn konijn Wibi. Wibi is nu 8 jaar oud en is dinsdag bij de dierenarts geweest i.v.m. maden. Gelukkig waren we er erg op tijd bij, hij is in een badje gedaan, alles is weggegaan en het gaat erg goed met hem. Hij heeft een kuur gekregen (ik weet de naam daar even niet van, elke 3 dagen met een injectie krijgt ie dat. We moeten een spray op de wond spuiten (dermiel, vooral verstevigend en verzorgend) en hij moet 10 dagen lang metacam.

Gister is mn vriend op controle geweest (en voor een spuitje antibiotica) en het gaat goed met hem, het wondje wat er zat geneest goed (is helemaal dicht al) en wibi is super levendig, eet en drinkt goed, springt zn hokkie uit en hupst lekker rond. Ik vroeg me af of ik met de metacam door moet gaan. Wat ik op internet lees is het vooral pijnstillend (hij kreeg trouwens elke ochtend 0,35 ml met een spuitje in zn bekkie) en werkt het 12 uur maar het lijkt er echt niet op of hij nog enige pijn heeft. Wat denken jullie?

Groetjes Leonie

Geplaatst:

Tja, het kan zijn dat het lijkt alsof hij geen pijn heeft omdat je nog pijnstillers geeft. Madenziekte is echt heel pijnlijk voor een konijn, laat vaak ook echt grote plekken kapotte huid achter, en pijn kan er voor zorgen dat ze stoppen met eten, wat dan als gevolg weer stilgevallen darmen kan hebben. Ook werkt metacam ontstekingsremmend, wat wel zo prettig is na een madenbesmetting. Ik denk dat ik zelf toch nog door zou gaan en het advies van de dierenarts op zou volgen, gewoon de 10 dagen volmaken dus. Geen risico nemen.

Geplaatst:

Dankjewel Evee! Ik had t m net vanmorgen sowieso toch maar gegeven. Het wondje is al wel goed genezen, maar hij lijkt ook geen last te hebben van de bijwerkingen van de metacam, dus better safe than sorry! Hij likte het vanmorgen uit het spuitje dus hoefde het niet eens z'n bekkie in te spuiten :-D

Geplaatst:

Dat is fijn, beter dan een marteling om het binnen te krijgen :) Metacam vinden de meeste konijnen hier gelukkig ook wel lekker, vind het daardoor altijd wel een fijne pijnstiller. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .