Nijn68 Geplaatst: 26 juli 2018 Geplaatst: 26 juli 2018 Hallo allemaal, Ik heb een vraagje over keutels.. Mijn nijn laat keutels die er uit zien als een worstje (ongeveer 2 cm) en ik weet niet wat het is en kan het ook niet vinden op internet. Weten jullie mischien wat het is? Is mijn nijn ziek of komt het door de hitte?
Evee Geplaatst: 26 juli 2018 Geplaatst: 26 juli 2018 Nee dat komt niet van de warmte ( hoewel het daar indirect wel mee te maken kan hebben) en nee het is niet goed. Het is een teken dat er in de darmen iets niet ok is. Hier staat veel info over kojijnenkeutels https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenkeutels/
Nijn68 Geplaatst: 26 juli 2018 Auteur Geplaatst: 26 juli 2018 1 uur geleden zei Evee: Nee dat komt niet van de warmte ( hoewel het daar indirect wel mee te maken kan hebben) en nee het is niet goed. Het is een teken dat er in de darmen iets niet ok is. Hier staat veel info over kojijnenkeutels https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenkeutels/ Dankjewel! Ik denk dat het blindedarmkeutels zijn. Maar dan heb ik nog een probleem... Mijn moeder heeft die keutel gelijk opgeruimd, terwijl ik hier lees dat het konijn het zelf opeet voor vitaminen, mineralen enz... (het was binnen op de bank)
Nijn68 Geplaatst: 26 juli 2018 Auteur Geplaatst: 26 juli 2018 Dat was trouwens ook de enigste keutel die ik heb gezien. In haar hok en de tuin ligt niks.
Okki Geplaatst: 27 juli 2018 Geplaatst: 27 juli 2018 Als je konijn die ene blindedarmkeutel niet heeft opgegeten, is dat niet zo erg hoor. Ze eten ze normaal gesproken rechtstreeks uit de anus. Als je ze regelmatig ziet liggen en je konijn eet ze dus niet op, dan moet je wel even naar de dierenarts, want dan is er iets niet goed.
Evee Geplaatst: 27 juli 2018 Geplaatst: 27 juli 2018 Inderdaad, een keer een blindedarmkeutel laten liggen is niet zo erg. Plus dat konijnen hem opeten zodra ze hem uitpoepen. Als hij dus blijft liggen, zullen ze hem ook niet meer opeten. Als je vaker blinde darmkeutels ziet liggen is er wel iets aan de hand, zoals okki ook al zegt en dan moet je dus wel naar de dierenarts.
Nijn68 Geplaatst: 27 juli 2018 Auteur Geplaatst: 27 juli 2018 Dankjewel allemaal voor jullie reacties :)
Aanbevolen berichten