Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik heb 2 voedsters die elkaar aanvielen en zijn nu van elkaar gescheiden. Maar ik wilde er 1 naar een opvang sturen en de andere zelf houden en een ram erbij zetten. 

Er is alleen 1 probleemje want het konijn die ik weg wil doen heeft lange tanden, maar wilt de opvang wel een konijn met lange tanden aannemen?

Ik vind het zielig dat ik het konijntje met langeren tanden weg doe maar de ander is veel vriendelijker en tammer, maar ik vind het ook weer zielig dat ze alleen zitten dus hoop ik dat ik haar naar een opvang kan brengen en daar een ram voor haar vinden.

Ps: als het kan moet ik dan een normale ram of een gecastreerde nemen?

Geplaatst:

Lange tanden, bedoel je doorgroeiende voortanden? Zijn de tanden op dit moment wel bijgewerkt, maar is het een blijvend (terugkerend) probleem?

Alle konijnen zijn welkom bij de opvang, ook de kneusjes. Maar als je een konijn met doorgroeiende voortanden afstaat zou ik daar toch wel een hele mooie donatie bij doen, je zadelt de opvang immers op met een kostenpost (regelmatig terugkerend bijslijpen of operatief verwijderen) en een moeilijk plaatsbaar konijn, en dat in een periode van het jaar dat de opvangen al uitpuilen en elk hokje hard nodig is. 

Ik weet ook niet in welke staat je het konijn aanlevert bij de opvang, maar als jij een konijn met enorm doorgegroeide voortanden komt afgeven daar, heb je natuurlijk ook kans dat ze je niet geschikt vinden als baasje voor de adoptie van een nieuw konijn. Bij de aanschaf van een huisdier horen nou eenmaal de (wettelijk verplichte) kosten voor medische zorg.

Als je bij een goede konijnenopvang langs gaat kun je niet eens een niet-gecastreerde ram adopteren, een goede opvang zal ook nooit een niet-gecastreerde ram uitplaatsen, want die vergroten het konijnenoverschot alleen maar.

Geplaatst:
19 minuten geleden zei Evee:

Lange tanden, bedoel je doorgroeiende voortanden? Zijn de tanden op dit moment wel bijgewerkt, maar is het een blijvend (terugkerend) probleem?

Alle konijnen zijn welkom bij de opvang, ook de kneusjes. Maar als je een konijn met doorgroeiende voortanden afstaat zou ik daar toch wel een hele mooie donatie bij doen, je zadelt de opvang immers op met een kostenpost (regelmatig terugkerend bijslijpen of operatief verwijderen) en een moeilijk plaatsbaar konijn, en dat in een periode van het jaar dat de opvangen al uitpuilen en elk hokje hard nodig is. 

Ik weet ook niet in welke staat je het konijn aanlevert bij de opvang, maar als jij een konijn met enorm doorgegroeide voortanden komt afgeven daar, heb je natuurlijk ook kans dat ze je niet geschikt vinden als baasje voor de adoptie van een nieuw konijn. Bij de aanschaf van een huisdier horen nou eenmaal de (wettelijk verplichte) kosten voor medische zorg.

Als je bij een goede konijnenopvang langs gaat kun je niet eens een niet-gecastreerde ram adopteren, een goede opvang zal ook nooit een niet-gecastreerde ram uitplaatsen, want die vergroten het konijnenoverschot alleen maar.

Het zijn doorvlijvend groeiende tanden ( ze zijn al 1 keer geslepen) en ik zag op internet dat het tarief van een konijn met lange tanden ongeveer 75 euro is om naar de opvang te brengen. Bedankt voor uw reactie!

Geplaatst:

Ik zie toch dat konijnenopvang hillegom dichtbijer zit, maar nog steeds wel verweg, maar alle dichtstbijzijnde  opvang (en) hebben of teveel konijnen of overvol of nemen geen konijnen meer aan.... 

Geplaatst:

Een konijn met doorgroeiende tanden is beter geholpen met het verwijderen van de tanden. Dan is het probleem in 1 keer blijvend opgelost. Als je dat zelf nog laat doen, zal geen enkele opvang moeite hebben met opvangen wb het gebit. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .