Denia Herwegh Geplaatst: 17 juli 2018 Geplaatst: 17 juli 2018 Hoi allemaal, ik wil graag jullie mening eens horen: ik heb een voedster van nu ongeveer 3 jaar die ik geadopteerd heb toen ze ongeveer 1,5 jaar was en niet gecastreerd was. Nu heb ik dit ook niet laten doen omdat ze echt een heel bang konijntje is en in haar jonge leventje genoeg heeft meegemaakt om mensen echt niet te vertrouwen... De uitstapjes naar de dierenarts zijn echt niet makkelijk en ze is een echt vechtertje, als je haar pakt (wat ik zo weinig mogelijk doe) dan zal ze echt alles doen wat ze kan om ver weg te raken... de enige manier dat ik haar een tijdje mag aaien is tijdens het eten van korrels. Nu zie ik wel een verbetering over die laatste 1,5 jaar hoor, traag maar zeker! Maar of ik haar durf castreren ? Neen... ik vrees niet alleen voor de stress, maar ook voor de nazorg want ik ben er zeker van dat ze die niet zal toelaten... maar ze is er dus al 3 jaar en ik wil ook niet dat ze tumoren ontwikkeld... dus zit ik met dit dilemma, wanneer laat ik haar castreren? Ze heeft in al die tijd dat ze bij mij is geneen keer last gehad van schijnzwangerschap of duidelijk hormonaal gedrag, dus het voelt niet heel dringend... Wat denken jullie?
Denia Herwegh Geplaatst: 17 juli 2018 Auteur Geplaatst: 17 juli 2018 Oei, geen idee waarom ze op haar hoofd staat op de foto :D
Evee Geplaatst: 17 juli 2018 Geplaatst: 17 juli 2018 Waarschijnlijk hield je je telefoon op z'n kop toen je de foto maakte. JE telefoon draait de foto dan automatisch om als je hem bekijkt, maar ons forum doet dat niet ;) Als je er echt zo tegen op ziet, denk ik niet dat ik het zou doen. Zelf heb ik altijd alle dames laten castreren, dat maakt dat je er ook wel wat makkelijker in gaat staan. Nooit echt problemen gehad, soms wel een wat lastig herstel, maar dat is een paar dagen zorgen maken, en dan knapten ze altijd weer goed op. Ik vind zelf de voordelen opwegen tegen de nadelen. Maar als voor jou de nadelen echt een stresspunt zijn. Dan zou ik het niet doen, en hopen dat zij bij het percentage konijnen zit dat er geen last van krijgt. Zit ze toch bij de verkeerde groep, tja dat kan, maar vooraf weet je dat nooit. Dan kun je de knoop op dat moment nog door hakken: Mocht je bloed bij de urine zien, of mocht ze tekenen van pijn/ziekte geven, wel altijd op tijd richting de dierenarts en aangeven dat ze niet gecastreerd/gesteriliseerd is. Ze kunnen dan kijken of het de baarmoeder is of niet, en zo ja, die alsnog verwijderen. En dan hopen dat ze er goed doorheen komt en alles goed weggehaald kon worden.
Denia Herwegh Geplaatst: 17 juli 2018 Auteur Geplaatst: 17 juli 2018 Bedankt voor je reactie, ik neig ook naar het nog een beetje uit te stellen... ik blijf er goede moed in hebben dat ze beetje bij beetje een beetje meer vertrouwen in ons krijgt!
Aanbevolen berichten