Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi hoi, 

Ik heb een beetje een gek iets met mijn zwarte konijn James. Heeft EC gehad en is genezen en nu sinds een week krijgt hij steeds meer kaligheid rond zijn oogjes. Bijgaand een screenshot van een filmpje van vanmiddag. 

Hebben jullie een idee van wat het kan zijn? Heb niet idee dat hij jeuk heeft of iets. 

Screenshot_20180715-200804_Video Player.jpg

Geplaatst:

Geen idee. Het ziet er verder niet dik, vies  of nat uit.

Soms gaan haartjes weg rond de oogjes als konijnen een tijdje traanogen hebben, of als je een oogzalf gebruikt omdat er oogproblemen zijn. Myxomatose kan ook kale oogranden geven, maar die zijn dan meestal ook opgezet, dik. Ik ga er ook van uit dat hij zijn inentingen gewoon heeft gehad. 

Geplaatst:

Kijk eens naar de voorpootjes: zit er aan de binnenkant (waarmee hij snoetepoetst) harde vacht, van bv snot uit de neus, of iets anders? Te lange nagels daar? 
Een konijn datEC had bij ons had een kaal oog aan de 'onderkant', van het scheef houden van haar koppie toen het accuut was en nog een tijdje daarna, gewoon omdat het steeds de kant was waarop haar koppie op de grond lag en vaak m,et bewegen over de grond schuurde. Als ik de foto zo zie, en uit je verhaal maak ik op dat dat nu waarschijnlijk niet aan de orde is maar ik vertel het toch even voor de zekerheid.

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties. 

Hij heeft eigenlijk nooit traanoogjes. Tijdens zijn EC had hij alleen last van zijn linkeroog, gelukkig geen hoofdschudden e.d. Hij heeft toen wel zalf gehad maar dat is al 3,5 maand geleden. De nageltjes heb ik afgelopen week nog bijgeknipt. Ik check morgenochtend even zijn pootjes op harde vacht. Als dat zo is, moet ik dan iets wegknippen? Of even de pootjes wassen? Hij laat zich heel goed op plekjes wassen met wat water gelukkig als er iets is (hij is sowieso heel erg lief altijd )

Hij heeft de standaard intentingen gehad ja! 

Ik hoop vooral dat het niet erger wordt, het ziet er zo sneu uit. Anders toch maar een bezoekje aan de dierenarts :( 

Geplaatst:

Mijn konijntje heeft dit ook gehad direct na de koppeling met haar nieuwe vriendje. Hij likte haar toen zo vaak bij de oogjes, dat er wat haartjes verdwenen. Was verder ook niet rood. Kan dat aan de hand zijn hier? 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .