Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemiddag allemaal,

mijn konijn heeft eind april 2 keer een aanval gehad waarbij zijn rechterkant helemaal verkrampte. De eerste keer schrok ik me dood en hebben we hem snel in een wasmand met handdoek naar de dierenarts gebracht. In de auto onderweg was er ineens niks meer aan de hand. De dierenarts zei al dat het waarschijnlijk een beestje kon zijn en ze heeft daar medicatie voor meegegeven. De dag er na had hij weer op precies dezelfde tijd (na zijn brokjes savonds rond 19:00 uur) weer dezelfde aanval. Op advies van de arts hebben we het gefilmd en opgestuurd. Medicatie afmaken gaf ze als advies. Hierna heeft hij niet meer een aanval gehad. De kuur duurde 3 weken. 

Nu heeft hij gisteren ineens uit het niets, weer na zijn brokjes savonds een aanval gehad. Ik moet nog teruggebeld worden door de arts maar ben zelf ook op onderzoek uit gegaan. Ik zie zwaardere aanvallen van konijntjes die dan helemaal gaan tollen en achterover vallen. Bij mij valt echt zijn rechterkant uit en zit zijn rechteroogje ook helemaal dicht. Als je een filmpje wil zien voor meer informatie dan wil ik je die graag sturen via een kanaal. Als ik maar wat meer info kan krijgen over wat het kan zijn en wat ik voor hem kan doen. 

Geplaatst:

Het kan een neurologisch probleem zijn, epilepsie of EC. Dat is tenminste waar ik zo snel op kan komen.

Het beestje wat jouw dierenarts de vorige keer dacht, was dat EC (Encephalotozoon cuniculi)? Hoe lang en met welk middel in welke dosering is er toen behandeld? 

Als het filmpje op youtube oid staat kun je de link hier op het forum plaatsen, en dan zet hij dat automatisch om in een film-venstertje. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .