Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja het is nog niet veel maar pff.. Ik vond het inderdaad ook allemaal veel te lang duren, hoop heel erg dat het nu verder positief ontwikkeld.

Zal inderdaad eerst zijn normale voeding geven en wachten tot hij weer helemaal normaal eet voordat ik wat extra 'dikmakers' zal geven. Zijn ontlasting is ook nog wat dun en weinig, dus het gevaar is nog niet geweken. Ik zal vandaag in ieder geval nog medicijnen geven en morgen ook even de dierenarts bellen om te overleggen wat handig is. Onderzoek door laten gaan of toch even hem zijn rust geven als hij echt weer goed zou eten vanavond.

Geplaatst:

Fijn dat het de goede kant op gaat. Ik blijf wel echt mijn twijfels houden over het pension waar hij geweest is, is hij daar niet al ziek geweest? Ik geloof dat ik zou overwegen om hem niet meer naar een pension te brengen maar bij een volgende keer te zorgen voor iemand die hem bij jou thuis komt verzorgen. Het beestje is misschien doodongelukkig geweest buiten zijn eigen omgeving en daar ziek van geworden. 

Geplaatst:

Wat vervelend. Als de ontlasting dun blijft zou ik adviseren mestonderzoek te laten doen. Bijv. coccidiose of wormen kan dit soort symptomen ook geven. 

Het kan wel heel goed zijn dat hij in pension gewoon fit was, soms zijn ze van ene op andere dag gewoon ziek, dat is het lastige met konijnen. Echter met op gras laten lopen, zeker als er wisselende konijnen lopen heb je wel risico op besmettingen van bijv. coccidiose of wormen. Daar je gras niet kan ontsmetten.

Wees voorzichtig met dwangvoeren, zeker wanneer ze niet veel keutels hebben, beter meerdere keer per dag weinig dan in eenmaal heel veel (80 ml in een avond is echt heel veel bijv.), het zal niet de eerste zijn die er juist een maagverstopping door krijgt :)

Welke pijnstiller heb je mee gekregen?  

Hopelijk knapt die nu verder op. 

Geplaatst:

Ik heb het onderzoek voor vanavond toch maar afgeblazen. Het is een eind rijden en ook narcose is denk ik wel stressvol. Als het niet wordt zoals eerst ga ik alsnog, dit kon eventueel ook nog morgen.

Hij heeft gisteravond goed groentjes gegeten en ook wat biksjes. Eet wel nog wat langzaam dus dit ga ik in de gaten houden. Hooi eet hij helaas nog niet zo goed, maar wellicht vandaag ook weer. Ook had hij weer wat meer normale keutels in plaats van echt diarree. Dierenarts raadde wel aan de medicijnen nog even te geven. Pijnstiller is meloxidyl.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Vorige keer is dit uiteindelijk gelukkig goed gekomen. Nu na pension weer hetzelfde verhaal Ko eet amper biks terwijl hij dat daar wel goed deed..

Hij eet wel nog hooi, gedroogde kruiden en groentjes. Wat is het beste, hem gewoon hier wat extra van geven en afwachten zolang hij dit goed eet?

Geplaatst:

Hooi, kruiden en groenvoer is prima. Dan blijven de darmen in ieder geval gewoon goed werken. Ik zou het zolang hij dat nog eet best even aan durven kijken. Merk je meer aan hem (lusteloos, of andere tekenen dat hij echt ziek is) dan zou ik wel naar de dierenarts gaan.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .