Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo allemaal

ik ben nieuw op deze site, alleen ik heb jullie hulp nodig!!

een paar weken geleden kreeg ik 2 super schattige nijntjes, 2 zusjes... ze kunnen vet goed met elkaar om gaan.

alleen na een aantal dagen merkte ik bij 1 konijntje dat er haar verdween tussen haar ogen. ik kwam erachter dat haar zusje haar daar steeds likte en ik dacht dat het geen kwaad kon omdat ze allebei geen boze / onrustige reacties gaven ofzo. maar nu zie ik opeens deze enorme plek er zit ook een wat kale plek op haar rug. (ik kan geen foto's uploaden want die zijn te groot... maar op het hoof is het rood en heel erg open op de rug is het niet heel erg, alleen een klein beetje en niet echt open daar missen alleen maar haren eigenlijk maar het hoofd is wel zorgelijk. helemaal rood als een schaafwond en totaal geen haar van ong, 1 bij 1 cm

Weet iemand wat dit is!! please help! ik raak echt in paniek hier, ik hoop echt dat ze niet gescheiden moeten ofzo want het gaat nu zo goed...

!(ik weet niet of dit ook belangrijk is om te weten, alleen ze leven buiten in een hok + best grote ren en zitten echt niet te dicht op elkaar. er kunnen geen andere dieren bij in komen... ook als ze b.v. schrikken zoeken ze elkaar altijd op, of als ze in een nieuwe ruimte ofzo komen. ze zijn nog niet super tam, maar ik denk wel echt dat ze gelukkig zijn. tenminste dat hoop ik)!

OK, ik hoop dat je tot hier bent gekomen, maar ieg, ik hou heel veel van deze mooie konijntjes en ik zou het heel erg vinden als ze gescheiden moeten worden, maar als het niet anders is, dan is het nou maar eenmaal zo. heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

Geplaatst:

Ben je al bij de dierenarts geweest? Het zou een huidparasiet kunnen zijn. Een dierenarts kan wat huidschilfers afschrapen en onderzoeken of dat de oorzaak is. Ook voedingstekorten of verveling kunnen oorzaken zijn van dit soort gedrag, dat is in de praktijk helaas vaak lastig te achterhalen / controleren en ook lastig aan te pakken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .