Ga naar inhoud

Konijn scheve kop?


Elvvg

Aanbevolen berichten

Hallo!

 

Mijn konijn is vandaag opeens heel rustig en is al de heledag aan het liggen terwijl hij normaal een actieve konijntje is. Ook heb ik gemerkt dat hij zijn hoofd af entoe wat scheef houdt en zijn ene oor omlaag doet. Weet er iemand wat dit betekent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, vandaag nog naar de dierenarts!

 

Het zou EC kunnen zijn, of een oorontsteking, maar een scheve kop is in elk geval een spoedgeval om naar de dierenarts te gaan, direct dus naar de weekenddienst! Bij dit soort dingen is het hoe eerder je behandeling start, hoe beter het konijn er over het algemeen doorheen /  vanaf komt. Niet twijfelen dus, maar gelijk bellen.

 

En bij twijfel of het EC is of niet, in ieder geval behandeling tegen EC starten, mocht het geen konijnkundige dierenarts zijn kun je verwijzen naar de website van dierenkliniek wilhelminapark, daar staat veel informatie op, ook over behandeling en ook motivering waarom bij twijfel toch behandelen belangrijk is. Dan kun je altijd maandag nog langs je eigen dierenarts voor een 2nd opinion.

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/cuniculi.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut direct zo snel mogelijk naar de dierenarts inderdaad, hoe sneller je behandeling begint hoe beter de kansen.  Ik heb vandaag een konijn met EC voor het eerst weer een uurtje mogen zien 'buiten spelen', na bijna maand van gruwelijke onzekerheid en intensieve verpleging.  De scheve kop bleek achterf door iemand anders al een dag eerder gezien, het viel pas echt op toen ze al echt gedesorienteerd was en niet wilde eten.  Niet veel later begon het omrollen.  Als de behandeling die eerste dag was begonnen hadden we haar wellicht die ellendige maand kunnen besparen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn die ook ec had, had heel subtiel een scheef kopje, maar daarbij ook dat hij af en toe wat zwalkte en uit evenwicht was. 

Indien het EC is zsm starten met fenbendrops. De mijne is er weer bovenop gekomen dankzij de snelle start van de behandeling.

Wat het ook is, veel sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .