Cheltje Geplaatst: 23 mei 2018 Delen Geplaatst: 23 mei 2018 Hallo allemaal, Mijn vrouwtjes konijn niest heel erg. Echt niesbuien waar ze bijna in lijkt te blijven hangen. Ik ben al 2x met haar bij de dierenarts geweest maar zonder resultaat. Ze heeft een kuur antibiotica gehad en een kuur ontstekingsremmer/pijnstillers gehad. Verder is ze volgens de arts in goede gezondheid. Ze weten niet wat eraan scheelt. Ik heb er een filmpje van maar dat is te groot om up te loaden.. Heeft iemand enig idee? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 23 mei 2018 Delen Geplaatst: 23 mei 2018 Tja, het kan heel veel zijn. Heb je als eens een stofvrije bodembedekking geprobeerd, zoals bijvoorbeeld een papierkorrel (back-2-nature)? Sommige konijnen zijn erg gevoelig voor stof op de luchtwegen. Kan het zijn dat er iets van een stukje hooi of stro in haar neusje zit wat irriteert? (ik vermoed dat ze daar wel naar gekeken hebben?) Is er na de antibiotica kuur een swab genomen om te kijken of die geholpen heeft tegen de bacterie waar tegen is behandeld? Als het niet de juiste kuur was, zal dat geen resultaat geven namelijk. Zelfs gebitsproblemen kunnen er voor zorgen dat een konijn niest, als het een probleem is met bijv. de kieswortels. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheltje Geplaatst: 23 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2018 De kuur kreeg ze omdat ze vocht bij haar longen hoorden. Er is wel gekeken en geluisterd maar niks afgenomen. Er was niks wat ergens op duidde. Bodembedekking en hooi is al jaren hetzelfde. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheltje Geplaatst: 23 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2018 Hoe verwijder ik dit dubbel geplaatste bericht? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 23 mei 2018 Delen Geplaatst: 23 mei 2018 27 minuten geleden zei Cheltje: Hoe verwijder ik dit dubbel geplaatste bericht? Heb ik zojuist voor je gedaan. Alleen mods/ admins kunnen dat. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheltje Geplaatst: 23 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2018 Bedankt! Ik heb een filmpje gemaakt van een niesbui maar het is helaas te groot om te uploaden. Ben door de dierenarts naar huis gestuurd omdat ze het niet wisten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 23 mei 2018 Delen Geplaatst: 23 mei 2018 Filmpjes uploaden kan hier niet, maar als je het op bijv. youtube zet kun je de link hier wel delen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frommel en Hopper Geplaatst: 28 mei 2018 Delen Geplaatst: 28 mei 2018 Tip: Kijk eens op www.dierenkliniekwilhelminapark.nl; daar geven ze mogelijke oorzaken voor niezen en bijbehorende behandelingen. Mijn da heeft met hen overlegd voor onze nijnen die niesten en snot bleken te hebben. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 28 mei 2018 Delen Geplaatst: 28 mei 2018 Een van mijn konijnen begon ook ineens te niezen. Als ik aan de andere kant van het huis was hoorde ik haar in de tuin niezen. Ik gebruikte al jaren zaagsel in de toiletbakken dus ik dacht dat het daar niet door kwam. Op aanraden van de dierenarts toch overgestapt op iets anders (beukensnippers) en nu is het weg. Dus ik zou zeggen de bodembedekking aanpassen is een kleine moeite, en wie weet helpt het. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten