Lulu-038 Geplaatst: 14 mei 2018 Geplaatst: 14 mei 2018 Hi allemaal, onze Lulu heeft al een tijdje rare pootjes. Onder haar nagels is het allemaal beetje opgezwollen. Eerst knaagde ze het zelf steeds kapot, dat doet ze nu niet meer. Volgens de da is er niks aan te doen , maar wat het was wist die ook niet precies? Iemand tips. daarnaast zagen we vandaag dat ze een hele kale plek in dr nek heeft. Er zitten verder geen schilfers oid op, weet iemand wat het kan zijn?
Evee Geplaatst: 14 mei 2018 Geplaatst: 14 mei 2018 Het lijkt wel een soort eczeem? Ik durf het niet te zeggen. Aan de pootjes kan het zere hakjes zijn. Maar omdat het ook bij de kin zit denk je toch aan een huidaandoening. Ik zou toch een nieuw (konijnkundig)dierenartsbezoekje plannen om het na te laten kijken.
JUULZxo Geplaatst: 14 mei 2018 Geplaatst: 14 mei 2018 Is ze misschien niet schijnzwanger? Of moet de plek dan groter zijn?
Domino Geplaatst: 14 mei 2018 Geplaatst: 14 mei 2018 Ik heb dit wel vaker gezien. Bij het ene konijn is het een uiting van stress en bij een ander konijn ging het over toen die werd behandeld tegen EC. (gek genoeg) Maar ik ben zelf geen voorstander van zomaar fenbendrops gaan geven als het niet nodig is. Ik zal even rondvragen voor je.
Lulu-038 Geplaatst: 15 mei 2018 Auteur Geplaatst: 15 mei 2018 Bedankt voor het meedenken! Volgens ons is ze niet schijnzwanger want we vinden de haren nergens terug. Verser is ze helemaal het dametje in huis, eten drinken poepen en rennen. Ze lijkt er dus niet echt last van te hebben maar het ziet er zo gek uit die kale plek :s
Ayla Geplaatst: 16 mei 2018 Geplaatst: 16 mei 2018 Hallo, Onze Knabbel heeft dat ook en bij haar is dat een vorm van stress. We geven haar elke dag een kwart pilletje ZenSupp van Miloa en dat werkt heel goed. Het haar groeide daarna gewoon terug.
Aanbevolen berichten