Michelkim Geplaatst: 31 december 2007 Geplaatst: 31 december 2007 Hallo mede forum gebruikers, Wij hebben sinds 6 weken een nederlandse hangoordwerg. Alles bevalt perfect en hij is erg speelt en braaf. Maar kan een konijntje ook verkouden worden? Die van ons heeft de afgelopen 2 dagen een beetje last van zwaardere ademhaling en hij knort dan een soort van.. Kunnen we hier iets aan doen of gaat dit vanzelf weer over? Ook niest hij wel een aantal keren per dag de laatste 3 of 4 dagen. Ik wacht jullie reactie graag af! Groeten michel en Kim
kelly1986 Geplaatst: 31 december 2007 Geplaatst: 31 december 2007 je zult met dit konijntje vandaag nog naar de dierenarts moeten gaan! hij heeft waarschijnlijk last van snot!dat als je er niet op tijs bij bent om kan slaan in chronische snot!!!naar de dierenarts dus! niezen kan ook mede komend door de bodembedekking die je gebruikt? ik weet niet wat je gebruikt!!maafr eerst maar naar de DA succes
Michelkim Geplaatst: 31 december 2007 Auteur Geplaatst: 31 december 2007 We hebben als bodembedekking van dat zaagsel, en in het plasgedeelte hebben we sinds kort van die kattenkorrels. Hij zit ook binnen in onze huiskamer.
ZaZa Geplaatst: 31 december 2007 Geplaatst: 31 december 2007 Komt er ook snot uit zijn neus ? Zaagsel is sowieso niet goed... Wat geef je je konijn verder ?Heeft hij altijd hooi tot zijn beschikking ? (dat moet !)Eet en keutelt hij op dit moment ? (konijn MOET altijd eten én keutelen) En het is héél simpel:ALS je het niet vertrouwd >>>>>>> Dierenarts
Gast Dymphna Geplaatst: 31 december 2007 Geplaatst: 31 december 2007 Heb je grove kattenkorrels en is het stuifvrij?
ZaZa Geplaatst: 31 december 2007 Geplaatst: 31 december 2007 De enige korrels die bruikbaar zijn voor konijnen, zijn geperste HOUTkorrels.
Gast Dymphna Geplaatst: 31 december 2007 Geplaatst: 31 december 2007 Ik heb idd zelf ook houtkorrels.Maar er zijn idd veel mensen diet kattenkorrels gebruiken.Als je dan echt kattenkorrels wilt gebruiken dan raden ze aan wel die grove en stuifvrije want overig is zeer gevaarlijk en zelfs die ze adviseren zijn niet ongevaarlijk!
Michelkim Geplaatst: 31 december 2007 Auteur Geplaatst: 31 december 2007 Hij eet en keutelt zeker wel, keutels zijn normaal droog, en sons eet hij ze op, maar dit schijnt goed te zijn. Verder hebben we van Van der Zwan's Presspack Houtvezel, dus van dat op elkaar geperste houtvezel als bodembedekking. het hooi is van Multivit Bergweidehooi en de Houtkorrel kattenbakvulling is van no problem, maar die hebben we gekregen. Verder zijn de voorpoten niet vochtig, en heeft hij geen snot uit ze neus. De laatste tijd ligt hij veel vaker, en ook in zijn kooi terwijl deze dan wel open is. Hij zit altijd binnen in de huiskamer, vandaar.
ZaZa Geplaatst: 31 december 2007 Geplaatst: 31 december 2007 Dat liggen kan geen kwaad waarschijnlijk....4 keer niezen op een dag is niet bijzonder. (Polle onze Vlaamse reus, had snot, maar nieste dus ook meer dan 100 keer op een dag)Het lijkt er een beetje op dat je konijn 'gewoon' wat groter gaat worden...of toch eens een andere bodembedekker proberen, maar bij 4 keer niezen denk ik dat de oorzaak méér dat eerste (groter worden) is..Is het een jong ? Maar nogmaals: Wij zijn geen artsen, dus bij twijfel een bezoekje aan de dierenarts.
Michelkim Geplaatst: 31 december 2007 Auteur Geplaatst: 31 december 2007 Hij is 12 weken, dus nog wel jong ja. We houden het goed in de gaten, en als het erger wordt gaan we even langs de dierenarts. In Ieder geval bedankt voor de snelle reacties, en ik laat het weten als het slechter of beter wordt! groeten en alvast een fijne jaarwisseling!
ZaZa Geplaatst: 31 december 2007 Geplaatst: 31 december 2007 Het lijkt er een beetje op dat je konijn 'gewoon' wat groter gaat worden...of toch eens een andere bodembedekker proberen, maar bij 4 keer niezen denk ik dat de oorzaak méér dat eerste (groter worden) is.. Even voor de duidelijkheid, wat het staat er nu wat raar geloof ik. Ik bedoel natuurlijk niet dat 4 keer niezen betekent dat je konijn groter wordt, maar dat het totaalbeeld wat je geeft meer lijkt op een 'groter wordend' konijn...
Aanbevolen berichten