Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben vanmorgen bij mijn konijntje geweest en zag op eens een klein rood plekje op haar neusje?

Ik zag het gisteren avond niet.

Hoe kan ze hier aankomen??

Groetjes.

Geplaatst:

Bijtwondje of schaafwondje door bijvoorbeeld tralieknagen ligt het meest voor de hand. Zomaar een kaal plekje is geen aanleiding tot ongerustheid, eerst even aankijken wat het doet.

Even in de gaten houden of er gewoon weer nieuw haar op komt en er geen nieuwe plekjes bij komen.  Als er wel meer plekjes bij komen of als het haar niet terug komt, als het er echt rood, geirriteerd of schilferig uit ziet, dan kan het bijvoorbeeld door parasieten komen. Maar bij konijnen begint dat meestal niet op de neus (bij cavia's overigens wel, als die schurft hebben zie je dat meestal eerst bij de oogjes, neus en oortjes). Het kan nog wel een aantal dingen zijn, maar daar ga ik in dit geval niet van uit. Ik denk dat ze haar neus gewoon ergens langs heeft gehaald of als ze een maatje heeft dat die haar misschien gebeten of te overdreven gewassen heeft.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .