Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Sinds november 2017 heb ik een heel lief konijn, genaamd Guus. Sinds januari heeft hij een vriendinnetje, genaamd Suus. Nu heeft Guus al sinds vrijdagavond dunnen ontlasting. Ik heb hem geen brokjes meer gegeven, alleen nog hooi en water. Dit eet en drinkt hij goed. Vandaag ben ik meteen naar de dierenarts gegaan. Hij heeft hem onderzocht en kwam tot de conclusie dat hij een ontsteking in zijn darmen heeft. Nu moet ik 2 x per dag sulfatrim druppels geven.

Toch maak ik me nog zorgen. Hij ligt veel te slapen en soms heb ik het gevoel dat hij pijn heeft. 

Ik ben trouwens dit weekend niet bij mijn eigen dierenarts geweest, omdat hij dit weekend geen dienst had.

Wat adviseren jullie mij?

Geplaatst:

Ik heb nog niet eerder gehoord van een ontsteking in de darmen bij een konijn. Een antibioticum kan goed werk doen als het het juiste antibioticum is bij de juist gestelde diagnose, maar kan er helaas ook voor zorgen dat de darmen een optater krijgen en je konijn daar nog meer last door krijgt. Ik zou zeker gewoon zijn dagelijkse portie brokjes blijven geven, of iets minder als je dat zelf fijner vindt, maar niet stoppen met brokjes. Daarin zitten toch alle voedingsstoffen die hij nodig heeft, dat kan hij uit alleen hooi niet halen. 

Heb je een pijnstiller meegekregen? Ik zou in ieder geval zorgen dat hij dat wel krijgt, dat kan al een hoop schelen. Als je het morgen nog niet vertrouwd, even naar je eigen dierenarts gaan. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .