Ga naar inhoud

bult onder haar kop


knoet

Aanbevolen berichten

  • 1 jaar later...

Hallo,

mijn konijn heeft ook een wam.en hij

is eigenlijk een redelijk mager konijntje.

hij krijgt wel veel eten en snoepjes en groenten enzo.

maar toen ik hem kocht in de markt ongeveer een jaar geleden,

had hij onder zijn kinnetje wel een wondje, en daar mocht ik niet aankomen want dan deed dat pijn. en ongeveer een paar weken terug valt het me op dat hij een dikke bult onder zijn kin heeft. maar zou dat iets met die wond temaken hebben?

danku. x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

mijn konijn heeft ook een wam.en hij

is eigenlijk een redelijk mager konijntje.

hij krijgt wel veel eten en snoepjes en groenten enzo.

maar toen ik hem kocht in de markt ongeveer een jaar geleden,

had hij onder zijn kinnetje wel een wondje, en daar mocht ik niet aankomen want dan deed dat pijn. en ongeveer een paar weken terug valt het me op dat hij een dikke bult onder zijn kin heeft. maar zou dat iets met die wond temaken hebben?

danku. x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een oud topic omhoog gehaald, maar dat even terzijde.

Je geeft aan dat je je konijn veel eten en snoepjes geeft, misschien is het goed dat je je daar even over inleest hier want dat kan nooit goed zijn voor een konijn. Waar voel je dat jouw konijn mager is dan? Voel je zijn ruggegraat of zijn ribbetjes?

Wat betreft die bult, zeker mee naar de dierenarts gaan. Als je merkt dat je konijn er last van heeft en je er niet aan mag komen, en er een wond zit, snap ik eerlijk gezegd niet dat je daar een paar weken mee wacht. Als het een abces is, kan het erg slechte gevolgen hebben voor je konijn. Dus, niet meer afwachten of navragen, maar snel naar de dierenarts!

Link naar reactie
Delen op andere sites

njah, ik ben vandaag naar de dierenarts geweest,daarnet. en het is een abces . er kwam ook erg veel etter uit. ze gaat er in snijden en dan de etter eruit kneden en dan is het normaal inorde maar, ze moet hem daarvoor wel in slaap doen is dat niet erg riskant? ja,je voelt zijn ruggengraat. zijn ribbetjes niet.

alvast bedankt. X

aangepast door JillSnuf
ik had een fout geschreven
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is riskanter om hem met een abces te laten rondlopen dan dat je hem eraan laat helpen. Kijk, een narcose kan altijd risico's met zich meebrengen. Ik vergelijk dat altijd met het op de fiets stappen, dan kan je ook wat overkomen. Snap je wat ik bedoel? Maar het is niet zo, dat wanneer je een verder gezond konijn hebt, narcose meer risico met zich meebrengt. Wanneer je het abces laat zitten kan je konijn een bloedvergiftiging krijgen en dat is dodelijk. Dus: zo snel mogelijk laten helpen!!!! Heb je een goede dierenarts, die veel van konijnen weet? Laat dan meteen naar de kiezen (dus niet de tanden voorin!) kijken. Ik ben wel benieuwd waar dat abces vandaan komt, omdat het op die plaats zit wat jij aangeeft zou er een kiesprobleem kunnen zijn.

Dat je zijn ruggengraat voelt maar niet zijn ribben, is prima. Zo hoort het ook.

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

volgende week gaan ze hem opereren! ja mijn konijn is eigenlijk wel een gezond konijntje ze.Mijn dierenarts kent wel wat van konijnen dus ik denk dat dat geen probleem kan zijn. Ik zou het wel jammer vinden zou het niet lukken om dat abces weg te krijgen want hij is nog maar 1.5 jaar en is nog zo speels, en nu kan hij niet rondlopen wat hij zo graag doet. Eten is voor hem ook wel redelijk moeilijk nu want die dikke bol zit zo hard in de weg, daarom moet ik hem zelfs eten uit de hand geven soms. Maar eigenlijk is het een geweldig konijn dat nog nooit probleempjes heeft gehad, hij is erg gezond! Zijn tandjes zal ik ook zeker laten doen! en dankjewel xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .