Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal!
Ik hoop via dit forum eindelijk de knoop door te hakken of ik mijn konijntje als ik deze eind april krijg laat inenten of niet. Ik wil het heel graag doen maar lees of verschillende forums dat konijnen dood kunnen gaan door de injectie? Hebben mensen dit al eens meegemaakt of overdrijven sommigen gewoon?
Ik hoop niet dat ik op dit forum kwade gezichten krijg want ik wil het beste voor mijn konijntje!
En wat zijn nu de beste vaccinaties voor myxomatose, rhd1 en rhd 2?
Heel erg bedankt voor jullie antwoord!

groetjes Kimberley

Geplaatst:

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een konijn dood gaat aan een vaccinatie en ik heb al heel wat konijnen gevaccineerd. Voordat het konijn gevaccineerd wordt doet de dierenarts altijd even een algemeen onderzoekje om te kijken of je konijn wel gezond genoeg is. Konijnen die ziek zijn kun je beter niet vaccineren. Dan bestaat er wel een kans dat ze er ziek van worden en eventueel dood aan gaan. 

De kans is veel groter dat je konijn dood gaat aan een van de ziektes dan aan een vaccinatie.

De meeste dierenartsen vaccineren met Nobicac tegen myxomatose en rhd, en met Eravac of Filavac tegen rhd2. Dat is maar net afhankelijk van wat ze op voorraad hebben. Allebei de vaccinaties geven goede bescherming, alleen is de filavac waarschijnlijk langer werkzaam. 

• Bedankt 1
Geplaatst:
38 minuten geleden zei Sanne1993:

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een konijn dood gaat aan een vaccinatie en ik heb al heel wat konijnen gevaccineerd. Voordat het konijn gevaccineerd wordt doet de dierenarts altijd even een algemeen onderzoekje om te kijken of je konijn wel gezond genoeg is. Konijnen die ziek zijn kun je beter niet vaccineren. Dan bestaat er wel een kans dat ze er ziek van worden en eventueel dood aan gaan. 

De kans is veel groter dat je konijn dood gaat aan een van de ziektes dan aan een vaccinatie.

De meeste dierenartsen vaccineren met Nobicac tegen myxomatose en rhd, en met Eravac of Filavac tegen rhd2. Dat is maar net afhankelijk van wat ze op voorraad hebben. Allebei de vaccinaties geven goede bescherming, alleen is de filavac waarschijnlijk langer werkzaam. 

Heel erg bedankt voor je duidelijke uitleg! Mensen kunnen je toch bang maken! Is 10 weken niet te jong of kan ik hem beter laten vaccineren op een periode van 2 maanden? 

Geplaatst:

Ik zou wel even wachten tot 10 weken omdat je anders officieel nog een booster zou moeten halen voor de rhd2.

In dit artikel staat veel info 

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/informatie/myxomatose-vhs/

Overlijden na inenting gebeurd gelukkig zo goed als nooit. Het staat niet eens bij de bijwerkingen ;)  En als het in een uitzonderlijk geval wel gebeurd is het omdat het een ziek of zwak konijn betrof. Vandaar dat de gezondheid check ook erg belangrijk is voor je de konijnen laat inenten. 

• Bedankt 1
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .