Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ook mijn Joey heeft E-cunuculi. Op zondag 25 maart merkte ik voor het eerst dat er iets was en zijn we meteen naar de dierenarts gegaan. Die dacht nog dat het iets anders was. De da waar ik de volgende dag heen ging omdat ik het niet vertrouwde dacht wel aan EC en heeft hem alle medicijnen gegeven. Later die week heb ik Joey en zijn maatje Monica naar binnen gehaald. 

Inmiddels zijn ben ik ruim 10 dagen bezig met de Fenbendrops (ik gaf in het begin 1 x 3 ml en sinds zondag 2 x 3 ml en hij weegt 2,7 kg). Joey is wel weer veel beter gaan eten, dat is positief. Hij kijkt ook helder uit zijn ogen. Maar het lijkt wel of hij steeds schever wordt.. Zijn koppie hangt bijna 90 graden opzij. Hij kan bijna niet lopen en soms rolt hij omver. Zo zielig. 

Ik heb meer verhalen gelezen op dit forum, ook van andere konijnen waarbij het best lang duurde voordat het beter ging. Dus daar put ik nog moed uit. Morgen gaan we weer naar de dierenarts. Die geeft hem misschien nog een injectie met dexamethason (heeft hij vorige week ook gehad). Als iemand nog tips heeft van wat we nog meer kunnen doen dan hoor ik het graag! En ervaringen van andere konijnen die er weer bovenop zijn gekomen zijn ook welkom. 

Bedankt alvast. 

Geplaatst:

De Fenbendrops minimaal 28 dagen geven en dan 2 x keer de dosis (dus 2 x 3 ml in het geval van jouw konijn)

Daarnaast binnen zetten in een klein hok.

Die scheve kop kan nog goed komen (dacht tot 3 maanden) en dat omrollen kan ook wel een aantal weken aanhouden hoor.

Eet hij wel goed? Want e-cunucli geeft ook een aanslag op het gewicht. Zelf wegen wij het konijn ook wekelijks

Er staat een heel lang topic van mijn konijn Binkie met EC die heeft een permanent scheve kop maar kan wel zijn konijnen ding doen.

Daarnaast zou ik al deze info lezen:

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/cuniculi.html

Hou er rekening mee dat het wel iets is wat een flinke lange tijd kan duren!

Geplaatst:

Dank je wel voor je reactie Cor! Toevallig heb ik gisteren jouw verhaal over Binkie gelezen en daar had ik al wat moed uit geput. De dingen die je beschrijft die doe ik, en ik heb ook de info van wilhelminapark goed bestudeerd. En gelukkig lijkt het inmiddels een beetje beter te gaan met Joey. Zijn eetlust is iig weer helemaal terug en hij is ook een stuk levendiger. Nog wel behoorlijk scheef maar hopelijk wordt het beter.

Ik hoop dat het met Binkie ook goed blijft gaan!

Geplaatst:

Dank je wel voor je reactie. Het blijft een beetje hetzelfde nu. Ik zat net naar hem te kijken en vond hem er zo treurig uitzien. Monica, mijn andere konijn, is keihard aan het rennen en springen en hij zit maar zielig scheef. Ik hoop echt dat het nog bijtrekt!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .