Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hoi allemaal!

1 van mijn voedsters (Evy), een 1-jarige grote lotharinger X vlaamse reus, heeft een abces rechts onder bij haar kin.

Gisteren heb ik ernaar laten kijken, maar doordat degene die dat deed er niets van kon zien, hebben we haar uiteindelijk op haar rug gelegd. Ze gaf zich helemaal over, maar dat kan niet anders dan pure stress zijn geweest en het brak mijn hart, dat ga ik echt nooit meer doen. Ik heb daarna nog een half uur met haar in de ren gezeten en gelukkig herstelde ze snel weer, kwam weer knuffelen, hopte weer rond en was blij met de nieuwe knaagspeeltjes.

Gisterenavond moest ik trekzalf op het abces smeren. Ik heb haar toen 'geplet', m.a.w. ik heb haar gewoon op haar 4 pootjes laten staan en ben erbovenop gaan hangen. Niet mijn gewicht erop gezet natuurlijk, maar wel zo dat ze geen ruimte had om te bewegen. Dat ging een stuk sneller, maar was alsnog erg stressvol voor haar: ik denk dat het gewoon erg veel pijn doet (in haar (eet)gedrag is niets te merken, maar goed, konijnen zijn doorzetters) en ik mag er, tenzij ik haar dwing, echt niet aanzitten. 

Nu wil ik vandaag toch een stukje vacht wegscheren op het abces, omdat ik het idee heb dat de trekzalf gisteren niet goed op de huid is gekomen. Ik zie er alleen erg tegenop haar weer zoveel stress te bezorgen. Ik weet dat het moet en het voor haar eigen bestwil is, maar ik vind het echt vreselijk om haar dit aan te doen. 

Is de manier die ik gisteren toepaste ('pletten') de minst stressvolle manier voor een konijn, of heeft iemand een betere tip? 

Ik krijg haar niet in een handdoek gewikkeld helaas, dat levert minutenlange gevechten op voordat dat lukt, en juist die gevechten wil ik niet hebben. 

Alvast bedankt voor het meedenken!

Mvg, Anne

aangepast door Anne_
Toevoeging
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .